L.avendel
Vi har haft så många andra projekt i år, tiden har runnit iväg! Vad kan jag ännu så? Kan komma på morötter, rädisor, sallad så klart, bönor. Nåt mer????
Anemone nebulosa
Några tomater, paprikor, kronärtskockor, blekselleri får du ju inte, men utöver det du skrev (bönor, sallat, rädisor, morötter) så kan ju några nämnas:

mangold
sockerärter
märgärter
majs
sommarsquash
vintersquash
pumpa
sättlök
mållor
persilja
dill
andra kryddor
andra rotgrönsaker
kålsorter
potatis
med mera

Du kan direktså allt det där (beroende på var du bor givetvis) men du kan ju på många ställen köpa uppdrivna plantor av purjo, majs, kål mm, så säsongen är räddad! tummenupp.gif

Jag tycker alltså inte du är särskilt begränsad alls faktiskt. Men det är klart, bor du längre upp i landet så har jag förstått att odlingssäsongen är desto kortare. Själv har jag inte erfarenhet av att odla längre upp så det kan jag inte uttala mig om hur det funkar.
L.avendel
Oj, TACK, ingen anledning att deppa alltså! Antecknar och köper frön i morgon smile.gif
therese.kvist
Direkt så GURKA!!
Pumpa till halloween!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon