Alexander-VG-zon3
Hejsan ,, behöver er hjälp.

vad finns det för saker att uppleva runt om Växjö ?

det är såhär att jag har en vän från USA, som ska åka hit till Sverige nu i juli. bland annat har han släkt i området runt växjö och han frågade mig om jag visste vad man kunde hitta på som man kan uppleva.

så har ni några tips på utflykter ? och han är intresserad av natur och trädgård.
Olle A
Linnés Råshult ligger inte så långt bort och är väl värt ett besök.

Olle
ingrids
När jag googlade på Råshult (hade inte sett Olles svar) hittade jag den här länken med småländska visningsträdgårdar.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Olle A @ 24-05-2010, 15:20) *
Linnés Råshult ligger inte så långt bort och är väl värt ett besök.

Olle

ja just det, det finns ju där. tack för tipset och det ska jag absolut tipsa om.

CITAT (ingrids @ 24-05-2010, 15:24) *
När jag googlade på Råshult (hade inte sett Olles svar) hittade jag den här länken med småländska visningsträdgårdar.

tack för länken där var en del tips som jag ska tipsa vidare, kom på nu när jag kollade den länken att jag själv varit i Kurrebo (finns en del exotiska träd där både catalpa, kejsarträd, fikon, valnöt). var där med skolan.

http://www.kurrebo.se/index.htm
varghem
När du ändå är så nära inpå så kanske ett besök i glasriket?? Norrhult - Lindshammar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon