Full version: Laptop
Rose
Någon som har tips på en prisvärd laptop?
vips
Tja, det kanske kan vara värt att fundera på om du klarar dig med en netbook eller inte. Det beror väl lite på exakt vad du skall ha den till, och hur mycket du kan tänka dig att lägga ut. Netbookarna har lite minne, liten skärm och begränsad processorkraft, men till e-post och surf borde det nog räcka. Prisvärd är en lite flytande definition, jag är väldigt nöjd med min macbook, men inte alla skulle kalla den prisvärd... smile.gif

Annars tycker jag att bärbara datorer är rena djungels, finns massor med olika modeller med olika processorer och utrustning. Dessutom har många tillverkare olika serier, där vissa är riktade mot företag och andra mot konsumenter.

/magnus
Ralf
Marknaden ändras lika fort som jag byter "korta varor" så det är svårt att ge tips. En mycket bra sökhjälp är www.prisjakt.se
Rose
Tack. Tänkte kanske mest att nån kanske köpt en nyligen som dom är nöjda med och så och kan rekommendera.
malcolm
netonnet.se har ett stort utbud av laptop´s och annan hemelektronik till vettiga priser, har handlat av dem ett flertal gånger och de brukar leverera varorna på ett par, tre arbetsdagar.
malcolm
Jag beställde nyss en laptop från netonnet, en HP Pavillion dm1-1030eo. Vet inte om det är den bästa i sin prisklass men jag tyckte den verkar vettig. Kostar 4990:- plus frakt. Behöver egentligen inte en dator till men vad gör man inte för sin son. happy.gif
kerstin z5-6
Gillar min HP inne på min andra och skulle inte vilja gå tillbaka till tjockburk igen
vips
Tja, vad skall man säga, min senaste HP från jobbet var nere på 5 minuters batteritid och hade bränt en laddare efter 2 år. Men det varierar så himla mycket att det är som lotto. Innan den hade jag en suverän Fujitsu, men kollegor som valde den lite större Fujitsun hade bara problem, alla var inne på sitt 2:a eller 3:e moderkort efter ett år. Antar att olika underleverantörer i Kina bygger olika modeller med olika komponenter, även om märket är detsamma, så det är svårt att veta på förhand... smile.gif

Handla hos en bra och trovärdig (nät)butik så du kan reklamera om det strular.

/magnus

netha
Jag har en Toshiba 17 tum plus Pacard Bell (Acer) 15,6 tum ... bägge är jag jättenöjd med ... Toshiban blev ett år i förra veckan och har gått som en klocka hela tiden. tummenupp.gif
Den andra är bara knappt 7 mån men också den är till full belåtenhet. tummenupp.gif
RitRat
Vi köpte en liten laptop på www.dustin.se. De brukar ha bra kampanjer.
Vår dator heter hp med 10 tums skärm. hp 2140 Mini.
Då (2009) var det extra-extra pris 2800.
Den kanske är dyrare nu, eller inte finns längre.

Jag är supernöjd, kapaciteten räcker för alla program jag vill ha, och mina tunga bildmappar. Inga problem... och ryms nästan i handväskan.
Kabelhärvan är otympligare än själva datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon