Full version: Wasagaming
flouee
Min roshäck är nu färdigplanterad, iaf vad gäller rosor: i förra veckan kom då äntligen mina tre Wasagaming som jag beställt från Florinska rosenträdgården utanför Kungälv. De ser inte mycket ut för världen; tre stycken pinnar var med oändligt massa taggar och ett par blad här och där.

Så, hur snabbt kommer de att växa tror ni (de är ockulerade)? Blir det någon blomning i år? Någon som har några tjusiga bilder att visa upp? Jag har kikat i Kajsas album och även AoT-listan, men någon kanske har fler smakprov? smile.gif

Ni kan tro att jag har väntat - blev förtjust i rosen i höstas när jag letade runt efter lämpliga rugosor, men fy vad svår den var att få tag i! Jag fick ringa många samtal innan jag hittade någon som kunde ta hem den, och jag ville helst slippa beställa från rosenposten denna gång.
Ezereht
Grattis biggrin.gif
Kajsa
Roligt, den är ljuvlig, doften, ljuslila färgen och så frisk. Och efter denna vinter har den inte frusit en cm !!!
Min är rotäkta så den har tagit lite tid men nu är den på ggn.

Kerstin, visst var det den vi köpte på trädgårdsmässan i Sthlm, du stog i AOT monter med Anna och ni tipsade mig att den fanns, kan det vara sex år sedan ?
Greta i Österbotten
Min Wasagaming planterades hösten -07 och har inte blommat ännu.Våren -08 frös den ner ganska hårt,förra året hade den heller inga blommor. Önskar så innerligt att i sommar äntligen få se den blomma.Egentligen borde jag ha planterat om den på ett annat ställe eftersom den kanske kommer att bli lite för stor där den är nu men jag vågar inte störa den just nu.
Thé
Jag planterade min Wasagaming (okulerad) en höst och fick blommor sommaren efter, men den höll sig väldigt tätvuxen och låg så jag fick ligga ner för att kunna lukta på dem. Jag hoppas att den kan tänka sig att växa lite på höjden i år.
Kajsa
Jo det sägs att Wasagaming kan bli jättestor om den är rotäkta, så här hoppas jag att grannens jättebjörkar ska hålla tillbaka min en del för här går mycket rötter i djupet. I Roslista/AOT finns bilder av Hellan där man ser storleken

Wasagaming ( den vita rosen Henry Hudson )

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon