CITAT (PeterDeleter @ 26-05-2010, 10:13)

Tottes matte---> Att bonden sköt mot din syster kanske inte var så konstigt. Man brukar ju säga att en del kvinnor är riktiga skator och det var kanske det han var ute efter? Sorry, kunde inte låta bli
Snöflinga---> Dom säger ju liknande om rönnbär och väder. Vi får hoppas dina skator har fel om sommaren va?
Hej PeterDeleter,

Att det finns skjutglada bönder, får de skaffa glasögon om de inte kan skilja en vacker blondin och en älg, tycker jag,

Hon gör ju sitt jobb för dessa naturmänniskor som håller på med naturvård och hon har gjort detta gratis för sitt och makens intresse, tycker jag som känner min yngsta syrra så väl att där finns det ett genuit intresse och viljan att vårda vår natur.
Förresten, bonden fick punga ut en ordentlig skadestånd och det rublicerades som ett medveten handling att skjuta syrran. Han är kännd hos polisen innan för att han inte vill att någon går på hans marker. Han är visst en änkling och rätt sned till sinnet, men jag är glad att min syster inte blev skjuten. då skulle gubben sitta inne resten av sitt liv. Där dalltas det inte med kriminella som svenska polisen gör. Straffen är hårda och inte har de så fint i sina fängelser.
En kusin till mig slog ner vaktmästarn i huset där han hadde en lägenhet och nu är det minst 15 år sedan han burades in. Han gjorde ett flyckförsök som slutade att myndigheterna hann få tag i honom innan han hann lämna landet. Min bror ringde till mig när detta hände, för de är jämngamla och hade varit en del tillsammans.
Brossan varnade mig för att interpol hade kopplats in och det hade kollats om det fanns anhöriga i skandinavien, men det var endast jag. nu sitter han inne så länge han lever och han är inte så gammal.
så kan de gå! .....

fr. Tottes matte