Full version: Kanot
malcolm
[attachment=50387:Bild046.jpg]

Med kanot kan man få den ultimata naturupplevelsen, denna bild är tagen i Huddinge (Orlången) bara ett par mil från Sthlm:s centrum. I den aktuella sjön finns häger, skäggdopping, änder, svan, vigg och en del andra arter som jag inte kan namnet på. Häftigt att glida fram på grunt vatten och ha en halvmeter gädda simmande strax bredvid, har även sett grävling, sork, mink, , hackspett, orm, bäver och fyllkajor a0a.gif på mina utfärder och det lär finnas kräftor i sjön.

Prickarna i horisonten är varmluftsballonger, snacka om en stämningsfull hemfärd. smile.gif
PeterDeleter
Härlig bild!

Orlången är vacker.

Jo, det finns mycket kräftor i sjön. Vår fiskeklubb brukar fiska kräftor varje år där, en del kräftor stora som hummrar nästan.
malcolm
[attachment=50388:PICT0019.JPG]

Det bästa med Orlången är att det inte är så himla bebyggt runt stränderna överallt, visst finns det en del stugor men mycket är orört också. Bilden är tagen av min dotter från en klippa på ön Länsman.
mamamaggan
Vilken bild !!

Visst är det konstigt att det kan vara så mycket vildmark alldeles i närheten av storstan. Finns nog många som inte förstår det utan drar iväg långa vägar för att just få se de djur du sett.
Olle A
Härligt, Malcolm! Våra naturpärlor nära städer och samhällen ska vi vara rädda om! tummenupp.gif

Olle
Calypso_bulbosa

Vilken härlig stämningsbild! tummenupp.gif
malcolm
[attachment=50472:Bild040.jpg]

Rena djungeln (Amazonas.... biggrin.gif ) i Huddinge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon