Full version: Dahlior nu?
NattyFred
Hej alla kunniga trädgårdsvänner!

Det är så här att jag har fått en massa dahliaknölar av en god vän. Det är "köpelökar" och nu undrar jag om det är försent att plantera dessa nu, kommer dom att blomma? Jag är egentligen en grönsaksfantast men på senare tid har jag sjunkit djupare och djupare i "blommträsket". Min kunskapsnivå är därför mycket låg på den här fronten så jag hoppas på ett snabbt svar från någon av er experter så att jag i så fall kan göra slag i saken när jag kommer hem från jobbet i eftermiddag. thanks.gif
gnon49
Sått ut dom när risken för nattfrost är över. Inte allför djupt. Dom kommer att blomma överdådigt, även om dom kan vara lite sena beroende på läge o vädret.
NattyFred
Tusen tack för snabbt svar, då åker dom i jorden i eftermiddag!!!
Peztis
Tänk bara på att om det finns risk för nattfrost så bör du lägga över fiberduk eller annat för annars kommer det som är grönt att duka under helt och totalt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon