Full version: gula blad
cirre
förkultiverar squash, pumpa, grönkål o mangold.
Mangolden går bra men squashen o kålen har börjat gulna o på kålen har även vissa blad vissnat, ja sådde i såjord o har planterat om i hasselfors grönsaksjord, kan det va kass jord...
Kanske borde tagit e-jord istället men tänkte att det skulle funka, grönsaksjorden är ju också starkt gödslad...
HAr gett dom en omgång biobact o får se om dom vaknar till liv igen...
Kan jag annars så ny squash i e-jord nu, den är ju snabb på o växa..
vad kan det annars va, om inte jorden, har jag vattnat för mycket eller nåt?
Mentha-Arvensis
CITAT (cirre @ 26-05-2010, 20:18) *
Mangolden går bra men squashen o kålen har börjat gulna o på kålen har även vissa blad vissnat, ja sådde i såjord o har planterat om i hasselfors grönsaksjord, kan det va kass jord...
Kanske borde tagit e-jord istället men tänkte att det skulle funka, grönsaksjorden är ju också starkt gödslad...

Kanske en dum fråg men ger du dom väldigt mycket vatten?
Mentha-Arvensis
CITAT (cirre @ 26-05-2010, 20:18) *

jag har ett lite längre utlägg om detta på min blogg.

http://mentha-arvensis.blogspot.com/2010/0...n.html#comments
cirre
jo. ja har funderat på om ja vattnar för mycket, ibland när det ska va soligt hela dan o ja ska va borta hela dan så vattnar ja i förebyggande syfte för att de inte ska torka. kanske är det?
Bassam
Hej

Det är mycket farligt med vattna mycket själv jag gör som affären , vattna i faten under ifrån sen vänta några minuter sedan ta bort kvar vatten.

Obs

Du behöver inte ger dem mycket gödsel-
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon