Full version: månad för månad
Maria i Helsingborg
God morgon alla!

Jag har en länk; http://www.havenyt.dk/ , som jag tycker är rätt trevlig. De har bland annat några sidor som heter "Året runt i trädgården". Någon som har en liknande länk/sida på svenska som dessutom beskriver göromålen?
Hannele
Tack för den länken, går utmärkt att förstå.
Sylvia
Men vi har ju Månadsaktuellt varje månad på Odla... läser ni inte det?? Just nu är det Januari som är på förstasidan.
Wargen
Jojomen Sylvia, jag läser med nöje odlas månadsartiklar, men man får väl aldrig nog av sånt, eller hur? smile.gif Visste inte att daggmask hette regnorm på danska. Fint namn tycker jag, får mig att tänka på inka eller mayaindianska gudar... rolleyes.gif
Adri-Anne
Men Sylvia då!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Lusläser och lägger upp på favoriter när jag hittar något matnyttigt.
Maria i Helsingborg
Jag får erkänna att jag inte varit så aktiv på månadssidorna, men nu vet jag att de finns! Sedan är jag så pass ny/osäker i gamet att jag skulle vilja ha en "överblick" och ha möjlighet att förbereda mig + som Wargen skriver - man får inte nog!

Som danska delar jag gärna med mig fler vackra ord; Fjäril heter "sommerfugl" (sommarfågel) smile.gif

Ha en skön söndag, alla.
Sylvia
Flera danska roligheter (som jag skrev om i samband med julblommeartikeln) är att de kallar dekorationskål för pyntekål! Kort o konsist och en mycket roligare ord!
Wargen
CITAT
Fjäril heter "sommerfugl" (sommarfågel)

Om man skulle direktöversätta fjäril från eng. till svenska så skulle det bli "Smörfluga", inte lika fint tycker jag.... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon