Sussie F-Flower
Köpte en kondoleansbukett till min granne idag. -cry-.gif
Jag valde mörklila Prärieklockor samt vita höga Lejongap. En otroligt vacker bukett blev det. wub.gif

Blev sugen på att försöka så/odla den själv, så nu har jag googlat för att se om det är någon annan som har odlat den, samt fått den att gå i blom..?
Finns ju tydligen att köpa i kruka på våren men anses då som en "slit och släng växt".

Inga resultat så nu frågar jag istället...

smiley_small_hug.gif
Anki V
Impekta har frön.

http://eline.impecta.se/servlet/us_pyra?wt...inguest&p=H

På ett annat ställe hittade jag:
Eustoma grandiflora – PRÄRIEKLOCKA sådd jan-feb grotid 8-13 dagar

……Så det verkar ju inte omöjligt! yes.gif

/Anki
Sussie F-Flower
Tack så mycket Anki! kompiskram.gif Då vet jag var jag kan beställa fröer. smile.gif

Min fråga kvarstår dock. Är det någon som har sått frön av Prärieklockan och fått den att gå i blom? (det känns nämligen som om dom skulle behöva 5 månader sommar, för att komma i blom g.gif )
Eller vet ni av någon som har lyckats med det?
kerstin z5-6
jag har , ett par olika sorter och omgångar men resultatet var klent..och de överlevde inte vintern så jag såg aldrig blommningen heller ..
Sussie F-Flower
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-05-2010, 18:09) *
jag har , ett par olika sorter och omgångar men resultatet var klent..och de överlevde inte vintern så jag såg aldrig blommningen heller ..

Tack för svar Kerstin! smiley_small_hug.gif
Förlåt att jag inte har svarat men jag hede nog glömt att jag startat den här tråden... blush.gif
(har bara växthus i huvudet nu.. shy.gif )

Jag ska prova ev nästa år. I år är det ju för sent att sätta igång. Tyckte att dom var så ofantligt vacker så det skulle vara kul att testa.

Vad synd att du aldrig fick se dom blomma när du ändå försökt så många ggr. trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon