Maria i Helsingborg
10-01-2004, 11:05
Jag har aldrig beställt fröer på nätet förut, men ser fram emot min första säsong som trädgårdsinnehavare och börjar känna kliet i fingrarna!
Har ni några favoriter som ni vill dela med er?
erikiland
10-01-2004, 11:22
Jag rekommenderar impecta! Har antagligen det största sortimentet. Har beställt därifrån flera ggr och de har bra service och har allt hemma osv. De säljer även Br. Nelsons fröer.
För övrigt har ju Weibulls och frökompaniet bra fröer.
Funderar på att beställa från Suttons i England (billig frakt £2) Har någon beställt från dessa?
Finns det några andra svenska som är att rekommendera, jag har bara köpt från Impecta?
Jag har beställt grönsaksfröer från Runåbergs, mycket roliga sorter och säljer även små portioner- så kan man testa en massa olika saker, det tycker jag är kul.
Gunilla
kerstin z5-6
10-01-2004, 11:33
För perenner är dessa mycket bra -har dessutom specialbeh frön för de som är tröga att grö
JelittoAnnars gillar jag
Gardens North canadaFör deras urval av växter för kallt klimat och det trevliga bemötandet
Jelitto är fraktfritt om man beställer för 40 Euro -vilket inte är svårt -särskilt om man är några st ..katalog hemskickas gratis -kolla bara att du får 2004 katalogen ..den har ännu inte dykt upp hos mig så de kanske trycker den nu.
Har du beställt en gång kommer katalogen automatiskt
Adri-Anne
10-01-2004, 13:05
Impecta har ett mycket brett sortiment, tycker jag.
Även Thompson & Morgan och Robert Bolton & Son, har stort sortiment.
Åsa, mälardalen zon 2
10-01-2004, 13:09
Impecta brukar jag beställa från via nätet men Runåbergs skickar jag in via vanlig post. Jag brukar försöka hålla mig till max 1-2 firmor så himla mycket brukar jag inte handla för och man måste ju betala frakt också.
Sedan finns ju även firmor som Rara Växter och Lindbloms frö som också brukar få bra kritik.
Christoffer
10-01-2004, 13:38
Impecta och www.pirkum.nu om man vill ha medicinalväxter.
Byta frön sinsemellan är också poppis.
Maria i Helsingborg
10-01-2004, 13:46
Tack för Tips! Nu har jag beställt Impectas katalog och väntar med spänning att få lusläsa den .
Någon med erfarenhet av "Rara Växter" (Tror jag att sajten heter)
Själv har jag bra erfarenheter av att beställa från Örtagårdens plantskola & Impecta. Men i år blir det från Wexthuset & Rockdala.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.