renate
Inte förrän idag fick jag tid att klipper och ser över rosorna i röda rabatten.Henri Martin ser förskräckligt ut,knapp något liv i den.Jag har klippt ner den till hälften,men ska klipper ner den till fotknölarna där några skott syns till.Någon blomnuíng lär det inte blir i år.Även Great Western är iller medtagen.Apotekerrosorna måste klippas ner hår även de.
Bassam
Hej

Du kan klippa till marken de är delar som ser ut dåliga.

H:Bassam

svennis
[quote name='renate' date='28-05-2010, 19:26' post='1232340']
Inte förrän idag fick jag tid att klipper och ser över rosorna i röda rabatten.Henri Martin ser förskräckligt ut,knapp något liv i den.Jag har klippt ner den till hälften,men ska klipper ner den till fotknölarna där några skott syns till.Någon blomnuíng lär det inte blir i år.Även Great Western är iller medtagen.Apotekerrosorna måste klippas ner hår även de.
Henri Martin är ju lätt att sticka. fixa en ny!
kerstin z5-6
japp förfärlig vinter Renate ,tur de kommer igen..
Tottes matte
CITAT (renate @ 28-05-2010, 19:26) *

Ge honom en pension el hugg ner den.... bättre finns det att köpa.... angel_not.gif fr, Mollys matte
Tottes matte
CITAT (renate @ 28-05-2010, 19:26) *

Ställer mig med de sörjandes kö -cry-.gif Tottes Molly
renate
Jag ska försöker tar sticklingar om den växer upp igen.Där finns ett rotskott men jag vet inte från vilken ros(de står ganskar tät)
Bassam
Hej

Det är rötter skott kommer inte att bli som mamma , ofta idag växter ympa på något annat sort.

Obs
Om man klippa till mark , det är bra om lämna långa friska för att inte förlora blommor på samma år.

H:Bassam

kerstin z5-6
Henry M är en rotäkta Canadensisk Ros, Bassam.Så förhoppnings vis har renate den sorten och får äkta rotskott:)
Stiffe
Dessutom, om man planterar ympstället 10-15 cm under markytan så får man med tiden äkta rotskott smile.gif , från de rötter som växer ut ovanför ympstället.
/S
kerstin z5-6
japp:) laugh.gif
renate
Skottet ser inte ut som ett vildskott,kommer inte ihåg om HM är på egen rot,men jag brukar plantera djup med ympstället minst 10 cm under markytan.Någon blomning förväntar jag mig inte i år.Ännu har jag inte klippt ner den till fotknölarna blev inte ferdigt med det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon