Tänkte be om lite tips.
Det ska vara ngt som kan få frukt, iaf ngn gång.
Sedan skulle jag vilja ha tips vart jag köper/beställer det billigast & bäst.
Jag funderar på ytterligare en vinranka. Det är skoj. Köpte en nyligen på Netto för 99kr & den är jättefin. Kommer en 5-6 klasar nu.
Finns dock inte kvar där.
Sedan funderar jag på passionsfruktväxt. Jag har satt stjärnor tidigare i vår som nu är c:a 1dm. 5 stycken, men skulle kanske inhandla en riktig då det vore skoj att kunna få frukt på den.
Har även satt Kiwi från frö men så fort de blivit ngn cm hög så har de vissnat av ngn anledning. En sådan buske vore kanske kul att köpa också.
Citrusar har jag några nu men skulle ju vilja ha Mandarin. Så finns den lättillgängligt ngnstans så är det intressant. El den citrusen man kan använda bladen i matlagning. Den vore skoj med.
Oliv har jag.
Smultron, kryddor, chili, paprika, tomat finns här det med.
Växter som bara ger blommor & absolut inte kan få frukt är inte intressant.
Jag kan också tänka mig ngt annat som kan tänkas finnas nu billigt som man har till odling på balkong. Ngn vacker kruka ek verktyg el liknande.
Böcker icke intressant.

Inte heller växthus då jag nöjer mig med det jag bygger på landet till mor min. Ska ev flytta från lgh:en till hus så orkar inte slå upp ett växthus på balkongen nu även om det vore skoj såklart att ha.
Ja jag vill ha ngt.

Netto har ju ibland riktigt roliga växter riktigt billigt. Ngn som har koll om det kan dyka upp ngt där det närmaste kanske? El har den perioden gått förbi så jag får vänta till nästa vår ånyo?
Jo just det, finns ngt billigt & bra fikonträd till salu så vore det ju skoj. Sticklingarna jag tar från trädet på jobbet blir bara pannkaka av. Funkar inte.
Ska ta en sista snart men tror det blir samma sak där som tidigare.
Så ös på med tips.
Har ngn fikonsticklingar som rotat sig redan & vill sälja & det ligger i krokarna runt Götet så är jag intresserad.
Fast jag skulle ju helst vilja lyckas själv med stickling & driva upp den från grunden själv, men det blir ju iaf nästan detsamma.
Det är himla skoj att kunna lyckas med sticklingar. Är inte priset jag där tänker på eg. utan själva känslan att ha lyckats med bedriften & driva en planta från starten själv. Det vore en känsla.
Har i princip bara lyckats med Pelargoner flera ggr & ngn mer krukväxt jag ej kan namnet på.
Ingen av dem intresserar mig.
Ja ngt mer vill jag ha till sommaren att pyssla med.
Nu är allt sluplanterat i sina krukor här.