Irene_L
Idag fixade vi stegarna till hammockställningen och satte dom på plats! Det blev en stege i varje pallkrage. Jag lät dom vara lite högre än hammockställningen så klätterväxterna har lite mer att klättra på:

Sen var det dags att plantera mina sådda klätterväxter:

Klätterväxterna är: Törnrosas kjortel, Lejongapsranka, Blomman för dagen "Scarlett o´hara, Blomman för dagen blå, Blomman för dagen vit med ljusblå, Purpurvinda "Carneval de Venezia", Luktärt "Fire and Ice", Luktärt "Pulsar" och Ipomoea "Tricolor Crimson Rambler".
En bild lite närmare på växterna:

Sen ska jag plantera lite sådda dahlior och ev några fler sådder.

En bild lite från sidan:

På den ena sidan har jag ställt 3 av mina största änglatrumpeter!

Ja nu hoppas jag att allt växer på bra så att det snart börjar att blomma riktigt fint! Skulle dom varna för frost får jag hölja "skapelsen" med fiberduk!
*Stintan*
WOW det blir ju jätteläckert. Visst är det kul med återvinning wub.gif
strandskatan
Vad fiffigt få plats med så mycket på liten yta! En hel trädgård på ett par kvadratmeter! Snyggt!
Bee
Så läckert! Kul att du tagit vara på hammockställningen.
En fråga - vad är det för spännande du har i krukorna på utsidan?
Sussie F-Flower
-Tjusigt Irene! tummenupp.gif wub.gif bravo.gif
Fantastiskt att se vad många idéer som alla har! Det där kommer att bli superläckert när blomningen kommer igång! yes.gif laugh.gif Alla färger.... wub.gif wub.gif wub.gif *suck*... Tänk, vad praktfullt det kommer att bli. biggrin.gif

Är det olika färger på änglarna också?
smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif .....kul att ni gillar min idé!

CITAT (Bee @ 30-05-2010, 00:00) *
En fråga - vad är det för spännande du har i krukorna på utsidan?

I krukorna är det änglatrumpeter! Jag tror att dom är rosa alla tre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon