Full version: Violpelargon
Alba
Jag har köpt Violpelargon från Odla som jag tänkt ha utomhus i sommar.
Den ser ju lite annorlunda ut i bladen jämfört med andra pelargoner.

Jag vill gäran ha tips hur jag ska sköta den på bästa sätt.

VIOLPELARGON
[attachment=50503:Violpela...igerad_1.jpg]
Red Top
Jag har beställt en sådan, men får den inte förrän nästa vecka.

Fanns det inte några skötselanvisningar med? Det brukar det ju alltid göra med Odlas växter. Vore ju trevligt att veta vad den gillar.

Hoppas ngn kan svara.

Alba
Inga skötselanvisningar var med från Odla.
Tottes matte
CITAT (Alba @ 29-05-2010, 19:33) *
Inga skötselanvisningar var med från Odla.

Hej Alba,

Jag köpte också denna violpelargon, men den dog. Den var lite ranglig som planta, men trodde att den hade blivit lite tilltuffsad under resan.
Jag ringde till Odla Nu och berättade som det var och då sade damen som svarade att de har haft flera som inte har fått den att rota sig och att den är lite svår och även en ny sort för dem, så det fattas erfarenhet. Det stod ingen extra anvisning med för just denna blomma.
de skickar mig en ny i min beställning som de ska packa på måndag.
Den var så vacker och annorlunda, därför fastnade jag för den. detta har jag att komma med. Hoppas att nästa planta blir bra. Jag skötte den precis som mina andra pelargonplantor och de frodas för fullt.
Ni får väl höra er för om de kan ge oss bättre info på deras sida ..... rolleyes.gif fr. Tottes matte
Trampendal
Jag köpte också en sån från Odla, den drog sin sista suck för några dar sen.
Försökte på alla sätt att hålla liv i den, men nej.
Anki på Öland
Länk till lite info om P.violareum
Anki

ps. sägs vara vinterhärdig så man kan ha den i rabatten smile.gif
Tottes matte
CITAT (Anki på Öland @ 30-05-2010, 12:15) *
Länk till lite info om P.violareum
Anki

ps. sägs vara vinterhärdig så man kan ha den i rabatten smile.gif

hej Anki på Öland,

just detta fastnade jag på att kunna ha den ute längre än andra pelargoner, men hur går det om vi är flera stycken som har misslyckats med den. ..... -cry-.gif finns det någon i forumet som har fått sin att överleva och har någon info om denna raring? tacksamt tas det emot..... bravo.gif fr. tottes matte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon