Christina i Taxinge~
Det debatteras på många ställen ute på nätet om tobakens vara eller inte vara i Sverige.
Vad tycker ni?
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.......som gammal f d rökare tycker jag synd om alla som skulle drabbas av ett förbud. Men det är ju inte vettigt att röka.
Kanske kan vi bestämma ett årtal när det förbjuds?
Då hinner alla bunkra upp eller sluta flirting.gif

Men jag vet att det är mycket pengar i tobaksförsäljningen.....pengar som kommer till nytta på annat håll, så det kan väl bli svårt antar jag.

Huggorm
Jag tycker den utveckling som är just nu är bra. Att man stegvis förbjuder rökning på offentliga platser. Allt eftersom kommer folk känna sig tvungna att sluta. Men den stora utmaningen är väll att förmå tonåringar att låta bli att börja röka.
gnon49
Skulle nog få EU på halsen om vi ensidigt förbjöd tobaksvaror. Själv beställer jag tobak via nätet. Rejält mycket billigare än i butik. Dessutom levererat hem. Jag försvarar? min rökning med att jag inte dricker starkt.
Dålig bortförklaring, men har haft så många bekanta som gått bort i alkoholrelaterade sjukdomar att jag avstår den delen.
herkules
japp, förbjud snus, cigaretter och alkohol.
Aqvakul
Inte förbjuda, men gärna på alla sätt försöka begränsa...
*Stintan*
Då får man väl förbjuda allt som inte är vettigt. Nej jag är inte för ett sånt förbud.
ingrid fuxwall
Vem skulle bestämma vad som ska förbjudas?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 29-05-2010, 21:03) *

yes.gif
Meriona
Och tyvärr så är trenden bland ungdomar att rökningen ökar igen, TROTS att det är 18-årsgräns. Naturligtvis finns det alltid kiosker som inte bryr sig. sad.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 21:00) *

Aha! Det är sånt du demonstrerar mot på första maj! flirting.gif biggrin.gif

andersen
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-05-2010, 21:15) *
Vem skulle bestämma vad som ska förbjudas?

Självklart så skall saker som dödar och ställer oskyldiga människor liv på spel förbjudas,det finns ju lagar som borde reglera sådana saker, så det blir väl en sak politiker och rättsväsen att bestämma vad som skall förbjudas.
AndersKbg
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 21:00) *

nono.gif

Herre jävlar...
netha
CITAT (Aqvakul @ 29-05-2010, 21:03) *

yes.gif
herkules
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 29-05-2010, 21:37) *
Aha! Det är sånt du demonstrerar mot på första maj! flirting.gif biggrin.gif

näää - att cigaretter och alkohol skulle förbjudas och narkotikaklassas är bara önskedrömmar smile.gif

CITAT (AndersKbg @ 29-05-2010, 21:41) *
nono.gif

Herre jävlar...

ja det är bäst att du håller i dig ...
AndersKbg
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 22:30) *
ja det är bäst att du håller i dig ...

Ja, det tro fan det...
Ber du alltid om lov för att göra något?

Jag röker inte, snusar inte, knarkar inte, men jag dricker öl, vin och sprit. Fortkörning sker varje dag.
Jag betalar skatt på visst arbete men inte allt. Jag lever nästan enligt lagen och dit hör att man får göra vad man vill så länge man inte blir upptäckt.

Tjo!

Visst fan...jag fildelar också.
herkules
CITAT (AndersKbg @ 29-05-2010, 22:48) *
Ja, det tro fan det...
Ber du alltid om lov för att göra något?
Jag röker inte, snusar inte, knarkar inte, men jag dricker öl, vin och sprit. Fortkörning sker varje dag.
Jag betalar skatt på visst arbete men inte allt. Jag lever nästan enligt lagen och dit hör att man får göra vad man vill så länge man inte blir upptäckt.
Tjo!
Visst fan...jag fildelar också.

att fildela dör man inte av.
Bee
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 21:39) *
Självklart så skall saker som dödar och ställer oskyldiga människor liv på spel förbjudas,det finns ju lagar som borde reglera sådana saker, så det blir väl en sak politiker och rättsväsen att bestämma vad som skall förbjudas.

Ja, jag tycker inte om att alla knivskärningar går före i sjukhuskön på akuten! Det borde förbjudas men tyvärr tror jag folk fortsätter att sticka kniven i varandra med dyrbara operationer som pris, för att inte tala om att de går före i vårdkön.

I övrigt tycker jag att rökare är mycket goda skattebetalare. Det är ett hyckleri av stora mått att bortse från detta faktum. Alla rökare borde älskas av Mona Sahlin, hon som en gång tyckte det var häftigt att betala skatt. Den åsikten torde enbart delas av rökare.

Ursäkta om jag trampat på någons tår. Jag känner mig på retsamt humör. Skall nog gå ut och ta en rökpaus.

Och ja - jag röstade nej på TS fråga.
Aqvakul
Förbud löser sällan några probelm...
herkules
CITAT (Aqvakul @ 30-05-2010, 00:37) *
Förbud löser sällan några probelm...

alltid finns det väl några som inte vill bryta mot lagen och det skulle ju i detta bara vara positivt, mindre fyllskallar på stan, hurra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon