Diana
Hejsan på er alla!

Jag har fått hjärnsläpp!! Har tappat namnet på denna blomma som en kompis har och när jag skulle tala om vad det var så tappade jag minnet. Men jag kunde alla de andra hon hade. Typiskt!!
Åsa, mälardalen zon 2
Husarknappar
*Stintan*
Är det möjligen husarknapp
Diana
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 30-05-2010, 12:05) *
Husarknappar

Himmel och pankaka, Så var det ju!! Tack! Jag sa till henne att det har något med Knapp i namet. Tusen tack Åsa! :-)
Tottes matte
CITAT (Diana @ 30-05-2010, 12:03) *
Hejsan på er alla!

Jag har fått hjärnsläpp!! Har tappat namnet på denna blomma som en kompis har och när jag skulle tala om vad det var så tappade jag minnet. Men jag kunde alla de andra hon hade. Typiskt!!

hej Diana,
Den ser ut som husarknappar. är inte så säker, så lita på de andra. Jag är inte så bekant med den och har sett den med blå blommor, men hur som helst, fin är den med sina gula blommor. det blir vackert att se på hela sommaren om du snoppar av överblommade knoppar och kanske den grenar sig självt, annars kan du toppa lite på den och se vad som kommer fram. .... tummenupp.gif
Ohhhh, min make kom hem med en underbar fuchia, med stora, vackra blommor! han vet vad jag gillar.
smiley_small_hug.gif fr, Tottes matte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon