Full version: Annons på Blocket
Lokan
rotfl.gif
pelargontjejen
Jag tror jag dööör av skratt rotfl.gif Jag som skulle kunna betala för att bli av med mina som finns över hela tomten..

Fasiken vad knäppt crazy.gif
Aqvakul
ett härligt skämt.. crazy.gif
ängsvädd
Ha ha - undrar om det är någon som är intresserad? smile.gif
Alba
CITAT (ängsvädd @ 30-05-2010, 16:27) *
Ha ha - undrar om det är någon som är intresserad? smile.gif

I så fall kan jag erbjuda samma sort helt gratis. naughty.gif
Huggorm
CITAT (Alba @ 30-05-2010, 16:54) *
I så fall kan jag erbjuda samma sort helt gratis. naughty.gif

För avhämtning rolleyes.gif
Alba
CITAT (Huggorm @ 30-05-2010, 17:14) *
För avhämtning rolleyes.gif

Självplockning. yes.gif

Jag kan t.o.m tänka mig att bjuda på kaffe.
mamamaggan
CITAT (Alba @ 30-05-2010, 18:27) *
Självplockning. yes.gif

Jag kan t.o.m tänka mig att bjuda på kaffe.

Nej nej nej , helt fel inställning ! Trissa upp priset och ta extra betalt för att de får låna spaden för att gräva upp plantan !!! Då ska ni få se hur folk rusar till och vil ha , vill ha ! flirting.gif
Ingrid Zon3
Hahaha!

Nästa steg är självplock av sniglar, endast 50 kr/kg w00t.gif
Alba
CITAT (Ingrid Zon3 @ 30-05-2010, 19:14) *
Hahaha!

Nästa steg är självplock av sniglar, endast 50 kr/kg w00t.gif

Tur jag inte har sniglar. Jag rymmer inte mer folk nu. slap.gif

netaave
Man kan ju exportera till Japan annars.
Min kompis är gift med en japan, första gången hon var där och hälsade på svärmor ville hon göra lite nytta, hittade en maskros i rabatten och tänkte ta bort den.
Som tur var hann hon inte för tro det eller ej men den var odlad där. En riktig raritet...
Svärmor trodde inte Gunilla när hon sa det var ogräs och växte vilt här så dom var tvungna skicka foton sen för att visa biggrin.gif
Pia L
Jag var hemma hos en kompis förra veckan och skulle inspektera hennes nya karls framfart på tomten.
Det visade sig att han var en hejjare på att snickra och sen talade hon om att han hade rensat ut i rabatten och han säger -någon jä**la idiot hade ju lagt i en massa lökar i rabatterna så dom tog jag bort och kastade i skogen så nu är det så fint så i rabatten.
Jag kände att det inte var något som stämde för jag visste ju vad jag hade sett redan förra sommaren......och mycket riktigt, i den stora rabatten så växte det så det knakade, hmm, grönt var det i alla fall.......men bara kirskålen.
Suz
Allt går att sälja med mördande reklam giggle.gif
Här kan det med få plockas både maskrosor och sniglar...finns nog mer gott och blandat!

Nu kom jag på en sak....visst var det någon som skrev för ett par år sedan om rosa maskrosor??
Eller är det nåt jag drömt? shy.gif
RibesRubusVitis
AoT:s forum tar också upp Blocketannonsen, och där nämner ett par forumister rosa maskrosor:

http://www.alltomtradgard.se/forum/view-th...et=80&view=
Suz
CITAT (RibesRubusVitis @ 01-06-2010, 15:41) *
AoT:s forum tar också upp Blocketannonsen, och där nämner ett par forumister rosa maskrosor:

http://www.alltomtradgard.se/forum/view-th...et=80&view=

Tack RibesRubusVitis sweatingbullets.gif
Trodde någon skulle anklaga mig för att ha luktat på vinkorken!

Det skulle vara häftigt om man bara hade de rosa i stället!!
Aqvakul
CITAT (Suz @ 01-06-2010, 15:50) *
Det skulle vara häftigt om man bara hade de rosa i stället!!

Då kunde följande dialog kanske utspela sig:

- Vad är det där för vackra rosa blommor?

- Äsch, det är bara mina gamla maskrosor...
ingrids
Värt att minnas, vilket jag inte kan låta bli att påpeka lite då och då, är att den gula maskrosen importerade från sydamerika nån gång på 16-1700 talet och hade hedersplatsen i fina trädgårdar. Har alltid undrat hur snabbt de ångrade sig ...
Suz
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 15:54) *
Då kunde följande dialog kanske utspela sig:

- Vad är det där för vackra rosa blommor?

- Äsch, det är bara mina gamla maskrosor...

Underbart att få säga så giggle.gif

CITAT (ingrids @ 01-06-2010, 16:00) *
Värt att minnas, vilket jag inte kan låta bli att påpeka lite då och då, är att den gula maskrosen importerade från sydamerika nån gång på 16-1700 talet och hade hedersplatsen i fina trädgårdar. Har alltid undrat hur snabbt de ångrade sig ...

Det var intressant!!
Det visste jag faktiskt inte...å andra sidan har jag inte läst så mycket om just maskrosor whist.gif
Men de veckor jag inte orkar kriga med de gula innebär ju att jag har en "fin" trädgård crazy.gif

De är ju vackra på sitt sätt men de tar ju över allt annat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon