|
Så hur är det, har alla vi mammor här på Odla blivit firade idag? Och alla ni män, har ni firat era mammor på något sätt? Eller era barns mammor? Jag har då inte blivit firad det minsta...  La mig vid 1-tiden i natt och sedan tyckte sonen att vi skulle upp kl 7, har grävt och fixat i trädgården, dammsugit, lagat mat, tvättat kläder - en dag som alla andra, alltså. Inte ens en teckning!
Alexander-VG-zon3
30-05-2010, 17:28
jag har skickat ett ecard (som jag hoppas ett underbart kort) till mamma med en speciellt uttänkt text under för just mamma. jag hoppas mamma blir glad för det. fira är svårt att göra då vi bor långt ifrån varandra.
Man kanske inte alltid behöver baka tårta och laga trerätters middag.
Ett grattis på telefon eller annan hälsning tycker jag räcker om man inte träffas (ringde sjäv mamma och grattade då de är ca 50 mil bort just nu). Träffas man kan det väl vara trevligt med en blomma eller bukett.
Eller en teckning från min femåring, det hade ju inte varit helt fel!
Alexander-VG-zon3
30-05-2010, 17:46
du får ta och påminna dom i förväg. ''ojsan det är ju morsdag på söndag''. jag var inte heller så noga med att ge presenter eller gratta min mamma när jag var barn, jag tror inte ens jag visste vilken dag det var eller innebörden av det. längre fram och när jag blev tonåring så började jag ge kort och små presenter jag själv gjort. det är nog inte förens i sena tonåren och nu som jag verkligen ''grattar'' min mamma varje år. sedan kommer jag aldrig att köpa dyra presenter eller sådant till någon av mina föräldrar. för mig är det mer att mamma får en bra dag och att någon tänker på hon och att man gör nåt snällt. annars har det ju nu blivit mycket ett ''köp hysteri'' med en massa presenter och blommor hit och ditt (som med alla sådana här ''dagar''). ett kort och att man gör nåt tycker jag räcker eller ger nåt personligt. sedan får man ju göra vad man vill. men om mina framtida barn skulle glömma farsdag så skulle jag nog inte bry mig så mycket om just det.
*Stintan*
30-05-2010, 18:01
Själv har jag aldrig brytt mig så mycket om Mors eller Fars dag men mina föräldrar hade nog blivit rätt sura om man missat deras dagar. Mina barn brukar iallafall komma ihåg och idag har jag fått sms från båda, lite för långt för att träffas annars hade dom säkert kommit med någon lite blomma från naturen. Kul att dom kommer ihåg förståss.
mamamaggan
30-05-2010, 18:03
Har fått en utflykt till öppna trädgårdar , inte alls illa. Vi brukar göra en naturutflykt om det är bra väder.
Anki på Öland
30-05-2010, 18:38
Nix, men jag gick bort till min dotters sommarhus och plockade mig en bukett blommor från hennes trädgård... [attachment=50536:bukett_1.jpg] Anki
kerstin z5-6
30-05-2010, 18:38
JA  en rosbukett från sonen som studerar en bra bit hemmifrån
Anki, den var bra!
Eva i Höga
30-05-2010, 18:47
Fick en vit sten av dottern med texten Carpe diem. Jättefint och hon tycker nog att jag rusar iväg till mina plikter lite för snabbt ibland. Min mamma har blivit firad genom att alla hennes barn tog henne till ett ljuvligt ställe där vi åt middag. Hon är 92 år och jättepigg och uppskattade det jättemycket.
ingrid fuxwall
30-05-2010, 19:45
Hade min son hos mig och dottern uppvakade mig med väldigt fina sockor - mina barn är bra, bättre än vad jag är som barn till mina föräldrar, Fast i morgon kommer mina förädrar till mig för att äta god måltid - hoppas det blir bra
titti49zon6
30-05-2010, 20:05
Jaa, tänk vad jag blev glad  Mina tre söner som bor i Stockholm, Umeå och Luleå hade gått ihop och skickat en vacker rosbukett till mig som kom med bud Första gången som dom hittat på nåt sånt till Mors Dag, hihi
netaave
30-05-2010, 20:54
Jag firade min mamma i fredags då vi ändå var i stan och handlade. Hon visste att min son skulle komma hit idag så hon förväntade sig inte att jag skulle komma så hon blev så glad, syrran som ju åkte dit idag och jag hade delat på en 10-veckors med Allers, både hon och hennes man älskar korsord. Sen fick hon en Stjärnöga av mig också. Jag blev ordentligt firad, fick en squashplanta av Elle, nagellack och ansiktsmask av yngsta + att dom lagat maten hela dan. Ja maken rökte räkorna till lunchen men annars har tjejerna gjort allting, även disken  Fick för övrigt ett servettställ av maken också  hade beställt det själv men han betalade. [attachment=50538:Bild0277.jpg] Fint va, är en tjej härifrån som målar på allt möjligt. [attachment=50539:Bild0282.jpg] Squash [attachment=50540:Bild0281.jpg] Nagellack och ansiktsmask [attachment=50541:Bild0284.jpg] Son o sonson kom med den här Så jag är så nöjd med min dag, känner mig riktigt bortskämd
Huggorm
30-05-2010, 20:55
Hade ju kunnat fira morsan med en bukett på graven, men det känns rätt meningslöst
Aqvakul
30-05-2010, 21:02
CITAT (Huggorm @ 30-05-2010, 21:55)  Hade ju kunnat fira morsan med en bukett på graven, men det känns rätt meningslöst
Jaaa ... med blommor och choklader och stoor äppelkaka och farmors och mormorsfirad har jag också blivit av barnbarnen ... med teckningar och foton och kramar.
Solstorm
31-05-2010, 07:47
Jag blev tillfrågad om vad jag önskade mig. Jag önskade mig en sådan här http://www.google.se/images?hl=sv&gbv=...ai=&start=0Jag önskade mig en en röd canna och fick en röd vattenkanna På graven satte jag en bukett konvaljer till min mamma.
Orkidétjuven
31-05-2010, 08:55
Jag klippte och klistrade och gjorde ett kort till min mor som jag tog kort på och mailade över det online. Jag var lite sista minuten och snigelposten hem tar minst 7 dagar härifrån. Klippte ut en bukett tulpaner, två glas vin, jordgubbar, två burkar hemmagjord marmelad,en ask med kakor samt 3 knappar som jag limmade upp på ett stort papper.  Såg iof lite för mycket alla hjärtans dag kort ut över det, men knapparna och marmeladen skulle iof få mer mamma känsla över det.
CITAT (Solstorm @ 31-05-2010, 08:47)  Jag blev tillfrågad om vad jag önskade mig. Jag önskade mig en sådan här http://www.google.se/images?hl=sv&gbv=...ai=&start=0Jag önskade mig en en röd canna och fick en röd vattenkanna På graven satte jag en bukett konvaljer till min mamma.
I fredags satte jag en bukett gullvivor på mammas grav. I lördags köpte jag växter till blomlådorna och altanen, på Malmköpings marknad. I söndags var flaggan uppe och 25-åriga dottern kom o hjälpte till med husstädning, klippte gräs och tvättade min bil. Maken kom med en Hortensia, och hade hissat flaggan på morgonen.
netaave
31-05-2010, 15:02
CITAT (Malvia @ 31-05-2010, 10:49)  I fredags satte jag en bukett gullvivor på mammas grav. I lördags köpte jag växter till blomlådorna och altanen, på Malmköpings marknad. I söndags var flaggan uppe och 25-åriga dottern kom o hjälpte till med husstädning, klippte gräs och tvättade min bil.Maken kom med en Hortensia, och hade hissat flaggan på morgonen. Det kallar jag en riktig Mors dagspresent
Meriona
31-05-2010, 20:09
Ja verkligen! Jag fick en liknande då sonen och exmaken tvättade min bil riktigt noga förra helgen, sådär som inte jag klarar med min usla arm. Alla flugor och asfaltstänk borta!  Och igår dammsög sonen hela lägenheten dessutom och hjälpte mig bära upp och ner massa bröte från källarn. Också himla välkommet. Mycket bättre än en köpt present, tycker åtminstone jag. Fast det är tanken som räknas, oavsett vad det blir för nåt.
Sonen ringde och grattade han kunde inte komma för han skulle spela fotboll och sen har han nyss flyttat men det räcker så bra att de ringer :)Dottern fick jag sms ifrån i går kväll (måndag) haft migrän och glömt men så jobbade hon också halva dagen .men visst blir man lite besviken när man inte hör ett ljud från dottern,men hon har ju fullt upp med tre barn så det är okej
Meriona
01-06-2010, 20:15
Jag missade också att ringa mamma på morsdagen. Förvisso uppvaktade vi henne söndagen innan, och jag försökte ringa i söndags på förmiddagen, men då var de väl ute i trädgårn gissar jag. När jag sen kom på det igen så var klockan för mycket, så hon fick inte samtalet förrän igår fm.  Så jag tror säkert att dottern tänkte på dig på rätt dag ändå, Motti.
Jo då Meronia jag förstår och hon har fullt upp med barn jobb hem osv fick ett sms till där hon skrev att hon hade ett litet paket till mor  så hon hade inte glömt helt :)det där med pressenter är ju kul men inte så viktigt  viktigare är att dom ringer mailar eller sms:a.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|