Red Top
Det regnade hela dagen i går, så jag fick tid att fundera och planera. I dag skiner solen, så nu har jag gjort mitt eget blomtorn.

Satte i lite olika petunior och snöflinga som jag dragit upp från frö. Det ser inte så mycket ut för världen ännu, men det blir nog.

Jag hade inte lika fina krukor, som du, men flaggstång hade jag.

Tack snälla Irene för inspirationen! kompiskram.gif

Här kan ni se Irene's konstverk:
Nu har jag gjort en Tipsy pot
Nu har min Tipsy pot fått blommor
Irene_L
Vad roligt att jag kunde inspirera! kompiskram.gif

Det blev ju jättefint! tummenupp.gif
ingrids
Coolt! Hade helt missat tipsy tråden ...
Kryddan03
Oj, så smart och snyggt! Den tråden hade jag också missat.
Den idén tar jag med mig. Är ju helt suveränt på terrassen där man redan har lite ont om plats. smile.gif
Undrar om det funkar med sådan där duschdraperistång som man egentligen spänner mellan väggar och istället spänner den mellan golv och tak? Eller den kanske är för vek.
Christina i Taxinge~
Oh la la la - så snyggt!!!!!!!!!! wub.gif
Va duktiga ni är!
Alba
Sååå snygt.

Från ord till handling var det - för min del har det stannat vid ord - än så länge.
Jag måste...jag måste.
Peztis
CITAT (Kryddan03 @ 30-05-2010, 19:53) *
Oj, så smart och snyggt! Den tråden hade jag också missat.
Den idén tar jag med mig. Är ju helt suveränt på terrassen där man redan har lite ont om plats. smile.gif
Undrar om det funkar med sådan där duschdraperistång som man egentligen spänner mellan väggar och istället spänner den mellan golv och tak? Eller den kanske är för vek.

Borde ju funka utmärkt! Gäller bara att hålen är tillräckligt stora i botten så krukorna kan träs på.

Vi vill se foton sedan!
Kryddan03
CITAT (Peztis @ 31-05-2010, 22:11) *
Borde ju funka utmärkt! Gäller bara att hålen är tillräckligt stora i botten så krukorna kan träs på.

Vi vill se foton sedan!

Det lär tyvärr dröja ett tag då de håller på att renovera fastigheten och även min terrass. Om jag har tur så får jag tillgång till den igen i juli.
Men, jag skall banne mig komma ihåg idén för den var verkligen smart, snygg och "platsbesparande". smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon