CITAT (fuchian @ 01-06-2010, 14:19)

Hej bibbif, ..... Det beror på vad du vill med ditt växthus.
Som jag skrev ovan så får FÅR vi inte ha större än 4 kvm. Har redan en frigge på 11kvm så då blir det bara 4 kvm kvar. Men som om det råkar bli 5 kvm tror jag inte kommunen är så petiga med.
Vi behöver inte få plats med någon sittplats eller så. Har redan ett vinterisolerat uterum för det ändamålet. Där jag har mina förkultiveringar och tomatplantor i år. Men det blir lite väl fuktigt där inne och jag vill inte behöva hålla på att slabba med så mycket jord o vatten där eftersom det är vår matsal. Dock bor det ett citronträd, mango och avokoadoträd där inne.
Växthuset kommer alltså bara vara till lite förkultivering av sommarblommor och så till tomatplantor. Så det behöver inte vara så stort. Men är just att jag vill ha ett som är BÅDE LITET OCH GEDIGET!
Lutar åt ett Euro-serre från Willab Garden eller ett från Classicum. Dessa är egentligen lite för stora 5,6 resp. 6,1kvm så har jag otur så kommer kommunen och ber oss riva det. Men förhoppningsvis att dom inte bråkar om 2 kvm för mycket. Men om någon vet något som är ytterligare lite mindre så tar jag tacksamt emot tips!