CITAT (Malin_MeL @ 31-05-2010, 15:07)

tjyvarna känner du lätt igen, det är blad som kommer ur vecken, blommorna är en pinne med en klase blommor på. är du det osäker så vänta några dagar så ser du.
höjden väljer man själv, men inne i växthus är det nog inte så många som toppar plantorna. står de ute så kan man toppa för att plantan ska lägga kraft på att mogna de frukter som sitter där istället för att sätta nya. det kommer nya tomater längs upp på plantan allt eftersom den växer
både till Malin och Åsa ...Det var ju bra, nu fattar jag kaloppen, men jag gör som du säger att vänta och se först om det är en blomma eller blad som kommer. Jag har den i en djup, stor "hink" med fat under, och den har nu växt så att det är 2 lövpar + toppbladen. Tänker sätta en sån grön lite ruggig pinne, den är nästan upp till taket, men jag måste nog fästa den upptill, även att den kommer inte stå på den högsta höjden i växthuset.
Det blev ju bra, nu vet jag mer, även om det finns böcker så ni som odlar, kan dessa små knep att dela mer er.

Mången tack, återkommer om jag får mer frågor. Vårt växthus är lika stor som den tillåtna 15 kvm och vi har det som myspys med blommor och vindruva och sedan klängväxter. Maken tog ut möblerna dit i helgen och löste där korsord i regnet....

har inte än flyttat in mina blommor....Tack! fr. fuchian