Olle A
Nu på lördag (5/6) kl 11-13 hålls Bohusläns största växtmarknad i Regementesparken (I 17) i Uddevalla. Det får ingen trädgårdsentusiast missa, för chansen är stor att ni hittar just den växten ni länge har letat efter! Samt massor av annat ni inte kan motstå i detta stora sortiment. Det blir även växtutställning och lotteri, och kaffeservering finns naturligtvis. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland.
Välkomna!!!

Olle
varghem
det verkar ju nära och bra för min del biggrin.gif
Gunilla T
Oj, dit skulle jag vilja åka - tyvärr för långt!
Meriona
Tyvärr missar jag det iår, eller rättare sagt, jag hinner inte, det är för mycket annat som äter upp min tid just nu. Men rekommenderar verkligen den växtmarknaden, det var jättetrevligt förra året och massor av spännande växter fanns det! tummenupp.gif tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Kors i taket - jag kom ihåg att anmälla mig men nu är frågan om jag får tid att åka dit.

ingrid
Solstorm
Jag har för mig att den marknaden hade en hemsida förra året men nu hittar jag ingen. Finns det någon?
Olle A
Så vitt jag vet har marknaden ingen egen hemsida, och konstigt nog står det inte mycket på STA:s hemsidor heller.

http://www.algonet.se/~sta-bod/program.htm
http://www.tradgardsamatorerna.nu/sta/vaxtmarknad

Olle
KarinSKARA
Bra Olle att du gör reklam för en av Sveriges bästa/trevligaste växtmarknader som finns.
Har inte anmält mig MEN OM jag får möjlighet att åka tror jag nog "min" plats finns att tillgå.
varghem
Olle... du har inte möjligtvis vattenhyacint???
fast det duger nog med vad som till dammen...
Olle A
Nej, jag har tyvärr varken någon vattenhyacint eller andra dammväxter nu. Skulle behöva köpa en ny näckros till min lilla damm, den jag beställde förra året var riktigt ynklig och har inte överlevt vintern. Nu har jag släppt ut ett stim kardinalfiskar i dammen och lagt i en slinga hornsärv, det var det mest dammväxtliknande jag hittade. Har vi tur kanske någon har dammväxter på marknaden? Vi ses i morgon!

Olle
varghem
Min näckros hatade fontänen så den stannade upp helt i växt.

Hoppas på en lika fin dag som idag

Väl mött

Olle A
Så var ännu en trevlig växtmarknad avklarad, med full fart hela tiden! smile.gif

[attachment=50736:V_xtmarknad.jpg]

Olle
Meriona
Kom det några odlaiter på besök tro?

Tur med vädret hade ni i alla fall! smile.gif
varghem
Jag var där *viftar* trevligt var det och fint väder men oj vilka priser på även dom enklaste växterna
ingrid fuxwall
Själv träffade jag Olle, Karin i Skara och så alla andra
Meriona
Åh nu blev jag ännu mer avundsjuk att ni haft så mysigt! crying.gif
Tröstar mig fortfarande med Surtekapen - Kungsmynta och gräslök från Ingrid, Isop från Olle, Chili och Tomat från ABCiV och Paprika från DitoVerde. wub.gif Halva min balkong innehas av äkta Odlait-växter... smile.gif yahoo.gif
theseraphim
Och själva Seraphimen var där och smög runt, undrar om någon såg mig ninja.gif
Meriona
Alla såg väl dig, du är ju knappast osynlig. Men varför ger man sig inte till känna?
theseraphim
CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 23:19) *
Alla såg väl dig, du är ju knappast osynlig. Men varför ger man sig inte till känna?

Kände inte för att basunera ut bland folket där "föresten det är jag som är The Seraphim(Serafen), ni vet den där manlige besserwissern på Odla.nu!" giggle.gif
Meriona
Nä det är ju upp till var och en, men personligen så tycker jag att hemliga människor är det fånigaste som finns. Våga vara du!
theseraphim
CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 23:31) *
Nä det är ju upp till var och en, men personligen så tycker jag att hemliga människor är det fånigaste som finns. Våga vara du!

Ärligt talat så tänkte jag inte i de banorna, brukar ha vägarna förbi regementsparken då jag promenerar mycket id et området. Hade någon frågat mig om jag var Theseraphim på odla så hade jag självklar sagt ja.
Meriona
CITAT (theseraphim @ 05-06-2010, 23:37) *
Ärligt talat så tänkte jag inte i de banorna, brukar ha vägarna förbi regementsparken då jag promenerar mycket id et området. Hade någon frågat mig om jag var Theseraphim på odla så hade jag självklar sagt ja.

Aha! Då förstår jag bättre, ber om ursäkt om jag var trilsk! shy.gif Tycker att du kan PMa när du är i Trollhättan så ska jag bjuda på fika. yes.gif
theseraphim
CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 23:47) *
Aha! Då förstår jag bättre, ber om ursäkt om jag var trilsk! shy.gif Tycker att du kan PMa när du är i Trollhättan så ska jag bjuda på fika. yes.gif

Ingen fara, undrar hur många Oldaiter jag träffat via jobbet som inte haft en aning att de pratat med en annan Odlait?
Meriona
Säkert flera! innocent.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon