AndersKbg
Dagens samhälle är kallt.
Stress, jäkt, familj och arbete kan knäcka den bästa.

När tog ni er tid att hjälpa någon annan sist? Det kan handla om allt från att ni hjälper tanter över gatan eller bara ger ett vänligt ord till någon som ser ut att behöva det.

Ös på -Hur snälla är ni?
Alexander-VG-zon3
hmm jag bytte vatten till mina fiskar idag och vattnade växterna, till mamma i telefon sa jag att jag tackar för allt hon gör för mig. det var mina goda gärningar idag.
mamamaggan
Något som jag alltid gör är att vara vänlig mot kassörskan i snabbköpet .

I söndags bjöd jag med min bästa kompis på öppen trädgård. Hon har det ganska så jobbigt . Blev änka för två år sedan , tvungen att sälja huset , köparen har stämt henne för dolda fel ( fast det är köparen som missat sin undersökningsplikt säger hennes advokat och en besiktingsman ),pengarna , 500.000 kr som hon bl a fick efter sin man har förskingrats av hennes ende son ( han skulle hjälpa henne att placera dem men har levt upp dem på 10 månader )

Pratar med henne varje dag på telefon och så träffas vi minst en gång per vecka.

Oj så präktig jag är !!!!!!
Motti
Snart är väl jag tanten som man får hjälpa över gatan giggle.gif nä allvarligt så var jag ine hos grantanten här i söndags och hörde efter hur hon mådde,hon har haft cancer i ett par år nu men hon talade om att de hittat en tumör i bukhållan gud vad orättvistt !,jag har lämnat mitt telenumer så hon kan ringa om hon behöver hjälp när hennes gubbe inte är hemma,de bor här bara på sommaren i sin stuga.Min bästa vän och andra cussin har svår canser jag sms:ar var och varanan dag till henne för att ge henne styrka och ibland en lite pressent för att pigga upp henne för att orka med sitt livs kamp wub.gif Jag ställer alltid upp för mina barn och barnbarn om jag kan,vill någon ha hjälp så finns jag här på alla sätt jag förmår.Ibland ställer jag en bricka på våra sommargrannars trappa med lite vin och en wiskey när jag vet att de ska komma,bara för att de ska känna att vi tycker om dom.Jag älskar att göra de där små sakerna som kanske inte kostar skjortan men som visar att man bryr sig. kompiskram.gif Att bry sig handlar inte om pengar !det handlar om omtanke och gester att man vill att ens vänner ska känna att man bryr sig och tycker om dom:)
mamamaggan
000.gif
Motti
sen försöker jag vara en god människa här på Forumet också kompiskram.gif fast även jag kan bli ilsk men jag föredra att dra mig tillbaks när det går över styr.Mammamaggan smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon