Full version: Paradisäppelträd
Bonitas
På vår framsida har vi ett vackert träd som vi själva tror är ett paradisäppelträd. Dock blev jag lite fundersam när jag sökte runt på internet. Paradisäppelträd verkar vara mer rosa och blomma? Vår ger endast knallröda blad och små frukter. Någon som vet om detta är ett paradisäppelträd och isf, vilken sort?

Ha en härlig försommardag!
Cilla
Bland prydnadsaplarna finns en mängd sorter, också bland de rödbladiga. Malus Profusion är en sort som jag vet funnits i handeln ganska länge och ditt träd ser ut att ha några år på nacken. Om det är den så blir bladen lite matta, nästa som om de var daggklädda, när de blir några veckor gamla. Blommen på denna är mörkt röd och frukterna är små som körsbär och röda i fruktköttet.

Om trädet får frukter så har det också blommor. Om du har bilder eller kan beskriva blom och frukt bättre så kan vi hjälpa till med att gissa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon