DykUnderYtan
Jag har helt glömt bort dem men hittade nu min påse med gul sättlök. Är det för sent att peta ner dem i jorden? Hinner det bli någon lök av dem tro innan hösten kommer eller är det bara att kasta dem? Bor i zon 2.
Varkenoch
Det blir kanske inte någon imponerande storlek på dem men de bör hinna växa en del i alla fall. Förra året var jag sen, men fick ändå rätt skaplig lök. Så, i med dem i jorden, skäm bort dem lite, så blir det nog bra ändå!
Gossen Ruda
CITAT (DykUnderYtan @ 02-06-2010, 11:38) *
Jag har helt glömt bort dem men hittade nu min påse med gul sättlök. Är det för sent att peta ner dem i jorden? Hinner det bli någon lök av dem tro innan hösten kommer eller är det bara att kasta dem? Bor i zon 2.

Har du plats för dem så är det bara att peta ner dem, mycket bättre än att slänga.
DykUnderYtan
Ni har så rätt, visst ska de ner i jorden. Kanske blir lagom stora att grilla som de är sen i alla fall. smile.gif
Preussen
CITAT (DykUnderYtan @ 02-06-2010, 13:06) *
Ni har så rätt, visst ska de ner i jorden. Kanske blir lagom stora att grilla som de är sen i alla fall. smile.gif

precis, lite sen färsklök kan väl inte skada.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon