Jemahe-Zon5
Hej!
Har en klematis, Mrs Robert Byron, som är 4 år gammal och som ser frisk och frodig ut och växer bra. Men den blir bara grönska, har inte sett skymten av blommor. Någon som har en idé om vad som kan vara felet? Bor i zon 5.

???
Jemahe
Åsa, mälardalen zon 2
Enligt vad jag kan hitta om Mrs Robert Brydon (som jag antar det är eftersom man inte hittar något med Byron) är den härdig till zon 4(5) och blommar framåt sensommar så kanske det är på gränsen för vad växten klarar när den står i zon 5. Kanske den inte hinner blomma el.dyl. Eller så kanske det är för mycket skugga eller så kanske den får för mycket kväve. Svårt att säga när man inte vet hur den är planterad eller skött under åren.
Jemahe-Zon5
Solläge är det så det kan inte vara problemet. Men det är klart att det kan vara ett gränsfall zonmässigt. För mycket kväve?? Vad gör man åt det?
Ezereht
Pröva ställ frågan i tråden "klematis och klätterväxter", där brukar Finn kolla och han är jätteduktig på klematis.

Jag kan inget om just din klematis, men det finns ju dom som blommar på fjolårets ved, och om de (i vår zon) fryser ner varje vinter så finns det ju aldrig nån fjolårsved att blomma på?
Jag försöker köpa mest Viticella.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon