Full version: Tomatplantor
alfwik
Vad har jag gjort för fel när mina tomatplantor blir gula. De står i hinkar i växthus och har fått kogödsel vid planteringen i början av maj. Kan jag ha gödslat för mycket?
fuchsian
CITAT (alfwik @ 02-06-2010, 20:14) *
Vad har jag gjort för fel när mina tomatplantor blir gula. De står i hinkar i växthus och har fått kogödsel vid planteringen i början av maj. Kan jag ha gödslat för mycket?

Hej alfwik,

har du sett några konstigheter under bladen? ohyra, men knabbast troligt. Har de kanske blivit oledsna på den starka morgonsolen? Om du misstänker att du get dom för mycket gödsel, kanske göra något åt det, men sedan är ju vattningen som kan lösa upp massa gödsel som du redan har i krukan.
Du planterade inte dem i en direkt kontakt med kogödslet och då kanske det har blivit för mycket.

Håll ögonen på andra inlägg i forumet, det finns många som verkar ha en hel del info av sina egna erfarenheter, mer kan jag inte komma på just nu .... dunno.gif ... fuchian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon