pokergirl
Tänkte investera i ett växthus av mindre slaget, tänker mig runt 5 kvm. Vilka företag har mest prisvärda växthus?
blomkronan
CITAT (pokergirl @ 02-06-2010, 20:57) *
Tänkte investera i ett växthus av mindre slaget, tänker mig runt 5 kvm. Vilka företag har mest prisvärda växthus?

Jag såg i Plantagens tidning (som dom delat ut nu på våren) Så hade dom ett för 3995.- Det tycker jag var OK. Men jag har inte sett hur stark den är... på bilden ser det ut som att det ska vara kanalplats i huset oxå, det är ett plus för glas har ju förmågan att gå sönder.

Jula och ÖB brukar ha billiga växthus i den storleken. Förra året vid den här tiden var dom dock slut blush.gif

Lika så på hobbyväxthus.se har dom billiga prisvärda små växthus. Såg nu på deras sida att dom hade kvar hus. tummenupp.gif

Jag köpte mitt växthus förra året i maj och fick tag på ett på willabGarden. Dom tar lite mera än dom andra jag nämnt men dom är av bra kvalite tycker jag, lätt att sätta ihop inga fel... har läst av andra som köpt billiga växthus, att hållen inte stämmer då den ska monteras, och sånt är ju inte kul.

Lycka till smile.gif
HelenaLJ
Skånska byggvaror köpte jag ett 6 kvm stort växthus från förra året. Går att välja mellan rutor i plast eller glas. jag valde glas och har för mig att det kostade runt 5000 kr. Kvaliteten vekar bra. Det var inga problem att sätt upp det, och har inte upptäckt något annat fel än så länge.
fuchsian
CITAT (HelenaLJ @ 03-06-2010, 21:56) *
Skånska byggvaror köpte jag ett 6 kvm stort växthus från förra året. Går att välja mellan rutor i plast eller glas. jag valde glas och har för mig att det kostade runt 5000 kr. Kvaliteten vekar bra. Det var inga problem att sätt upp det, och har inte upptäckt något annat fel än så länge.

Till pokergirl, ... Jag har nog inget mera att inlägga mer än så litet växthus är bäst i kanalplast.
Jag har ett relativt stort växthus, ca 12 kvarat och den är av tjockare glas som smulas sönder, inga stora otäcka glasspritter. Jag har haft ett mindre plastväxthus inne på den, som kostade nåt över en hundring med 3 plan på. Det var bra att ha för att kunna förså, till nya småplantor osv. och att vi har en element som går på om värmen blir för låg. Tyvärr håller dom inte och nu har jag slutat att förså, maken tyckte att det blir så lång tid och vi kunde inte ha nåt som förhindrar att kunna resa bort. sommartid är vi ändå hemma. Hoppas du hittar ditt och du har redan fått en del tips att kolla .... rolleyes.gif Fuchian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon