Full version: Krukor i svart plast
Alba
Varför är nästan alla plastkrukor svarta - jag menar de små fyrkantiga som man kan så i.
Jag har försökt få tag på andra färger men det finns inte.
När man ska ta ut dem och vänja dem med utelivet blir ju krukan jättevarm i solen.

ängsvädd
Håller med dig, himla synd att de är svarta. Vet tyvärr inte var man kan få tag i ljusare plastkrukor.
octachoron
Granngården har en del ljusblåa plastkrukor. Jag brukar försöka använda dem till växter som står i gassande solsken.

Granngården

Alba
Då ska jag kolla Granngården. Tack för tipset.
netaave
Jag har gröna
theseraphim
Hyacinter kommer ju i Vefi-krukor och där brukar krukans färg visa blommans färg dvs vita, blå, lila, rosa, röda, gula. Frågan är bara om de går att få tag på till konsument, jag får rota bland leverantörerna lite:-)
Wilmer
Jag har också köpt ljusgröna, men har nog inte sett dem i större storlekar?
foxylejdy
Jag har också gröna, tycker det är jättesmidigt för då kan man skriva direkt på krukan med märkpenna vad man sått i den..
De går ju att använda år efter år..
Alba
CITAT (theseraphim @ 04-06-2010, 23:55) *
Hyacinter kommer ju i Vefi-krukor och där brukar krukans färg visa blommans färg dvs vita, blå, lila, rosa, röda, gula. Frågan är bara om de går att få tag på till konsument, jag får rota bland leverantörerna lite:-)

Jag brukar spara de krukorna.

Spännande att se om du får veta något Serafen.

Det måste vara en anledning till att det bara finns svarta i handeln.
Är de av åetrvinningsmaterial kanske - men varför alltid då svarta.
ängsvädd
Wexthuset har bruna plastkrukor smile.gif

http://www.wexthuset.com/default.asp?sp_pid=2&sp_page=1
ängsvädd
Här hittade jag snygga bruna plastkrukor som ser ut som terracotta. Större modeller, vet ej om det finns mindre.

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=11432&grp=307799

Edit: Ser nu att de har plastkrukor i flera färger o modeller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon