Sussie F-Flower
Nästa vecka börjar skatteutbetalningarna... biggrin.gif
Man borde väl kunna se det idag, sista fredagen innan utbetalningarna börjar, på sitt skattekonto (kommande transaktioner) om man har E-leg? confused.gif

Kan ni andra se?

Meriona
Nix det uppdateras inte förrän på tisdag pga körningar av slutlig skatt. smile.gif
Vilket inte innebär att pengarna betalas ut just på tisdag, men då borde man garanterat ha dem i nästa vecka iallafall. GÖTT! yahoo.gif
Sussie F-Flower
Tack Meriona! thanks.gif
OM man har uppfyllt kriterierna för att få utbetalt nästa vecka, och inte har hört något av skatteverket så borde alltså pengarna komma då? Rätt?
Meriona
Japp! I den mån man längre får ett besked i brevlådan, så kommer det flera dagar EFTER man fått pengarna. Förra året fick vi 6:e juni, året innan den 1:a.
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 11:08) *
Japp! I den mån man längre får ett besked i brevlådan, så kommer det flera dagar EFTER man fått pengarna. Förra året fick vi 6:e juni, året innan den 1:a.

Wow, vilket minne du har! laugh.gif
(jobbar du där...?)
Meriona
I min ljuva ungdom gjorde jag det, och då hade jag även gott minne! Nu var jag bara inne och kollade på mitt skattekonto via hemsidan... innocent.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 11:44) *
I min ljuva ungdom gjorde jag det, och då hade jag även gott minne! Nu var jag bara inne och kollade på mitt skattekonto via hemsidan... innocent.gif

Jahaaa g.gif men stod det där att det är "körning" på tisdag?
Det såg inte jag. Eller vet du det ändå?

Nähää, nu tror jag att jag förstår... slap.gif Du såg förra och förrförra årets utbetalningsdatum på ditt skattekonto?
malcolm
Jag var inne på skatteverkets sida för att kolla hur mycket jag skulle få tillbaka men som någon sagt här tidigare så är inte uppgifterna uppdaterade förrän på tisdag. Vet iof. sig ungefär hur mycket det blir men jag var lite nyfiken på mer exakta siffror.
Sussie F-Flower
CITAT (malcolm @ 04-06-2010, 12:11) *
Jag var inne på skatteverkets sida för att kolla hur mycket jag skulle få tillbaka men som någon sagt här tidigare så är inte uppgifterna uppdaterade förrän på tisdag. Vet iof. sig ungefär hur mycket det blir men jag var lite nyfiken på mer exakta siffror.

Tack Malcolm! thanks.gif
Men -hur kan ni veta att det är på TISDAG?

Jag är mest nyfiken om jag kommer att få pengar, överhuvudtaget, nästa vecka?
Jag kommer att få tillbaka en för mig ganska rejäl slant, och skulle behöva få veta idag om den verkligen kommer till veckan...? g.gif
Jag får väl ge mig till tåls ändå då...
Meriona
Ditt Skattekonto kommer tyvärr inte att uppdateras igen förrän tidigast på tisdag morgon. Detta beror på omfattande datakörningar pga. avstämning av slutlig skatt.

Så står det ordagrant om du går in på ditt skattekonto. wink.gif Inga kommande transaktioner finns, de syns inte förrän körningen är gjord, dvs på tisdag morgon.
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 12:37) *
Ditt Skattekonto kommer tyvärr inte att uppdateras igen förrän tidigast på tisdag morgon. Detta beror på omfattande datakörningar pga. avstämning av slutlig skatt.

Så står det ordagrant om du går in på ditt skattekonto. wink.gif Inga kommande transaktioner finns, de syns inte förrän körningen är gjord, dvs på tisdag morgon.

OK! Tack, nu är jag nöjd! laugh.gif
thanks.gif thanks.gif blomma.gif

NU kan jag gå ut och jobba... tummenupp.gif
Meriona
Jobba in nya skattepengar? crazy.gif
Ralf
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 12:48) *

Man borde bli räntenär, men jag har mina pengar på den enda räntefria banken i Sverige.
Meriona
Funkar det Ralf? Jag som bara sparar skulle ju INTE sätta in mina pengar där. Vem lånar de som lånar av tro? unsure.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 12:48) *

naughty.gif Nä-ä-då, inte idag! giggle.gif

Idag ska jag fortsätta att gräva upp ett litet land i min slänt. Gräset omkring är ca 70 cm högt och det är GRÄSRÖTTER till förbannelse. -cry-.gif

Jag måste flytta på mina jordärtskockor för dom kom aldrig på sin rätta plats i höstas. Dom står bara tillfälligt i rabatten vid min altan och där ska jag ju ha en massa Dahlior istället...
Hoppas dom inte tar skada av att flyttas nu när dom har kommit upp ca 10 cm... Håll tummarna...

CITAT (Ralf @ 04-06-2010, 12:55) *
Man borde bli räntenär, men jag har mina pengar på den enda räntefria banken i Sverige.

Där ska jag gå med i sommar! Har varit på väg i 6-7 år men inte kommit till skott.
Däremot så gav jag min dotterdotter medlemsskap ifjolsommar när hon döptes.
Huggorm
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 12:59) *
Funkar det Ralf? Jag som bara sparar skulle ju INTE sätta in mina pengar där. Vem lånar de som lånar av tro? unsure.gif

För att få låna av JAK måste du ha sparat ett tag innan.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 04-06-2010, 13:03) *
För att få låna av JAK måste du ha sparat ett tag innan.

Aha. Tack Huggorm! tummenupp.gif
Ralf
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 12:59) *

Pengaflödet ser ut som hos alla andra banker.
Meriona
CITAT (Sussie F-Flower @ 04-06-2010, 13:02) *
....

Jag måste flytta på mina jordärtskockor för dom kom aldrig på sin rätta plats i höstas. Dom står bara tillfälligt i rabatten vid min altan och där ska jag ju ha en massa Dahlior istället...
Hoppas dom inte tar skada av att flyttas nu när dom har kommit upp ca 10 cm... Håll tummarna...

....

tummenupp.gif Det går nog bra ska du se, de kan väl se lite dassiga ut först, men efter några dagar så ska du se att de rättat till sig. smile.gif
Ralf
Men vad i helvete...

På min deklaration stod det att jag skulle få tillbaka många kronor (törs ej skriva ut här hur många, jag har nog med beundrare ändå) och nu står det fortfarande noll kronor på mitt skattekonto, trots körning tidigt inatt.
Sussie F-Flower
CITAT (Ralf @ 08-06-2010, 07:36) *
Men vad i helvete...

På min deklaration stod det att jag skulle få tillbaka många kronor (törs ej skriva ut här hur många, jag har nog med beundrare ändå) och nu står det fortfarande noll kronor på mitt skattekonto, trots körning tidigt inatt.

Det stod noll kronor på mitt skattekonto med, för nu var utbet redan gjord...( yahoo.gif ) men om man tittar på transaktionerna så står det "Utebetalning 10-06-05 kr..."
Eller står det inte så på din?
Har du kollat kommande?
Meriona
Jag kommer inte ens in på skattekontot för att det är överbelastat och har varit hela förmiddagen.

Hörni! Kan ni andra låta bli att vara där kanske så att jag också får en chans? ninja.gif crazy.gif
Ralf
CITAT (Sussie F-Flower @ 08-06-2010, 08:02) *
Det stod noll kronor på mitt skattekonto med, för nu var utbet redan gjord...( yahoo.gif ) men om man tittar på transaktionerna så står det "Utebetalning 10-06-05 kr..."
Eller står det inte så på din?
Har du kollat kommande?

Visade sig att jag sökt F-skattsedel förra året, jag fullföljde dock aldrig det, men därför räknas jag som företagare och får mina pengar i december. Men jag gjorde en elektronisk deklaration.....

Kamrat arbetade så passa lite att hon inte behövde deklarera alls. Hon trodde hon skulle få en rejäl sudd nu, men får inget alls heller, för hon har ju inte deklarerat elektroniskt.
Meriona
Tack allihop för att ni gick ur och släppte in mig på kontot! yahoo.gif Där stod att det är utbetalt 5 sköna lappar! wub.gif
Troligen kommer sonen stå med handflatan och tigga, "Range-kort mamma"....

Aqvakul
Har skatteåterbäringen bokförd på mitt lönekonto från 10/6.... inga stora pengar, men ändå...
Husihelvete
Nu har den kommit. Skönt med en extra månadslön inför sommaren.
Alexander-VG-zon3
whho hooo nu har jag med fått utbetalt.
bergvallmo
Åh, ja va in å kollade nu. Jag har fått mina smiley_small_hug.gif Älskar pengar, ska gömma dem för barnen... nu kan jag köpa mer blommor crazy.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Ralf @ 08-06-2010, 12:58) *
Visade sig att jag sökt F-skattsedel förra året, jag fullföljde dock aldrig det, men därför räknas jag som företagare och får mina pengar i december. Men jag gjorde en elektronisk deklaration.....

Vilken osis.... trostar.gif

Jag fick mina slantar på ons-morgon! yaay.gif Och snart är dom väl slut!
Säg den lycka som varar länge... whistling.gif

Härligt ändå att få tillbaka. Pengar behövs hela tiden... flirting.gif
blomkronan
yaay.gif Här har dom oxå kommit yahoo.gif
Meriona
Nu har jag också fått dem! yahoo.gif
Jag ska fira med att köpa något som jag totalt dömt ut i flera år, men nu insett är jättesköna. giggle.gif Foppatofflor!
Biggan_
Era lyckostar! Jag fick betala som vanligt! sad.gif

Huggorm
Dom svenska pengarna har kommit, men dom norska återstår, jag står väll fortfarande kvar på deras lista över deklaranter som måste specialgranskas manuellt...
Meriona
Nej vad trist Huggorm, misstänker de att du fuskat? Nej det är klart att du inte gör, men alla svenskar kanske är specialfall? Finns inte motsvarigheten till SINK i Norge? unsure.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 18:05) *
Nej vad trist Huggorm, misstänker de att du fuskat? Nej det är klart att du inte gör, men alla svenskar kanske är specialfall? Finns inte motsvarigheten till SINK i Norge? unsure.gif

Gör man avdrag utöver det vanligaste så hamnar man i högen för specialgranskning, och har man hamnat där så ligger man kvar i tre eller fem år. Har jag hört, men jag vet inte om det stämmer i verkligheten. Då får man sina pengar i oktober i stället, eller räkningen om det vill sig så illa.
Meriona
Aj då. Men hellre att de granskar noga och ger dig pengar tillbaka sent, än att de slarvar och ger dig kvarskatt tidigt. smile.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 18:16) *
Aj då. Men hellre att de granskar noga och ger dig pengar tillbaka sent, än att de slarvar och ger dig kvarskatt tidigt. smile.gif

Man kan gå tillbaka och ändra i deklarationerna i ett antal år bakåt, så är man inte nöjd med utfallet får man bara göra ännu flera avdrag coolgleam.gif
Meriona
Hihi, så blir du en rik pensionär.... Eller inte när man jobbar utomlands, det har jag ingen aningom. sweatingbullets.gif
Bee
Tack för tipset om att gå in och kolla på skattekontot! Men.... - det står "Utbetalning" per 6/6, summan har ett minustecken framför och det betyder väl att pengarna dragits från skattekontot? Men det har inte kommit in något på mitt bankkonto än. Det borde det väl ha gjort nu?

Edit: Skräp oxå! Glöm ovanstående. När jag tittade igen så såg jag att det var förra årets siffror. Det har inte kommit in något för år 2010!
Sussie F-Flower
Grattis ALLA NI som har fått tillbaka!!! smiley_small_hug.gif Jag tycker att det är lite som ett lotteri varenda år det här med skatteåterbäringen.. blink.gif

Någonting litet "naggande gott" tycker jag att man kan få unna sig, oavsett om det är en liten eller en stor summa som man fått tillbaka. flirting.gif Jag ska unna mig något jättestort, nämligen stenar, reglar och tak m.m. till ett litet växthus! bravo.gif

Biggan: trostar.gif Hoppas det inte blev en alltför stor summa för dig... smiley_small_hug.gif
Restskatt är inget kul besked no.gif . Det har jag själv haft många ggr.
Meriona
Bättre att be arbetsgivaren att dra lite extra skatt varje månad än att få kvarskatt...

Stavfel, kvarskat såg ut som kvarstad och det är ju nåt helt annat...
Bee
Jag har nu kollat upp och jag skall få restskatt. Det lilla Rotavdraget jag hade minskade återbetalningen något men restskatt blir det trots allt.
Jag tycker det är lite märkligt. År efter år gör jag i stor sett samma saker, jobbar och betalar skatt och inte mycket annat. Hur kan det komma sig att vissa år blir det pengar tillbaka och andra år betala in till Skatteverket? Det känns som ett lotteri på något sätt.
Huggorm
CITAT (Bee @ 11-06-2010, 23:35) *
Jag har nu kollat upp och jag skall få restskatt. Det lilla Rotavdraget jag hade minskade återbetalningen något men restskatt blir det trots allt.
Jag tycker det är lite märkligt. År efter år gör jag i stor sett samma saker, jobbar och betalar skatt och inte mycket annat. Hur kan det komma sig att vissa år blir det pengar tillbaka och andra år betala in till Skatteverket? Det känns som ett lotteri på något sätt.

Logga in på skatteverkets hemsida och granska de senaste årens deklarationer. Kolla hur många procent du betalat, och se vad det egentligen är som skiljer sig
Bee
CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 23:41) *
Logga in på skatteverkets hemsida och granska de senaste årens deklarationer. Kolla hur många procent du betalat, och se vad det egentligen är som skiljer sig

Tack för tipset! Det skall bli ett nöje att se hur Skattemyndigheten kommer fram till sina i mina ögon märkliga beslut. Det ser så himla korrekt ut på deklarationsblanketten med vad jag betalat i skatt och vad dom tycker jag skall betala. Jag har inte tänkt på att jämföra över åren smile.gif
Kanske skall nämna att vi talar inte om några högre belopp. Det rör sig om plus minus ett par tusen kronor.
Biggan_
CITAT (Sussie F-Flower @ 10-06-2010, 21:49) *
Grattis ALLA NI som har fått tillbaka!!! smiley_small_hug.gif Jag tycker att det är lite som ett lotteri varenda år det här med skatteåterbäringen.. blink.gif

Någonting litet "naggande gott" tycker jag att man kan få unna sig, oavsett om det är en liten eller en stor summa som man fått tillbaka. flirting.gif Jag ska unna mig något jättestort, nämligen stenar, reglar och tak m.m. till ett litet växthus! bravo.gif

Biggan: trostar.gif Hoppas det inte blev en alltför stor summa för dig... smiley_small_hug.gif
Restskatt är inget kul besked no.gif . Det har jag själv haft många ggr.

Oj, Sussie! Detta har jag inte sett förrän nu! ohmy.gif
Jag får restskatt på 5-6 tusen varje år, så jag är van. Visst kunde jag bett arbetsgivaren dra mer skatt, men jag tror inte det har så stor betydelse för jag sätter in en summa varje månad så jag har till restskatten. Man får ju ingen ränta att tala om varken på skattekontot eller bankkontot så det är nog hugget som stuckit hur man gör!
Sussie F-Flower
CITAT (Biggan_ @ 14-06-2010, 01:00) *
Oj, Sussie! Detta har jag inte sett förrän nu! ohmy.gif
Jag får restskatt på 5-6 tusen varje år, så jag är van. Visst kunde jag bett arbetsgivaren dra mer skatt, men jag tror inte det har så stor betydelse för jag sätter in en summa varje månad så jag har till restskatten. Man får ju ingen ränta att tala om varken på skattekontot eller bankkontot så det är nog hugget som stuckit hur man gör!

Ja men det var ju skönt att du har förberett dig så pass... yes.gif
Vad förutseende du är! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon