Virgo
läser just nu odlas fröerbjudande.

funderar över om det skulle fungera att strö ut 2100 frön av
denna skönhet i en skogsglänta

yla
de skulle de väl kanske
de skulle bli vackert rolleyes.gif
Fialotta
Skulle ju bli helläckert...den iden va inte dum...
skulle va snyggt härute också rolleyes.gif
Tack för tipset smile.gif
Berith
CITAT (Virgo @ 11-01-2004, 15:42)
läser just nu odlas fröerbjudande.

17:14 fick jag samma erbjudande. wink.gif Letade på Odlas sida bland fröerna men hittade inte bilden som du visar. Hade sin förklaring alltså...

Tycker det låter som en alldeles utmärkt ide. Digitalisen trivs väl nästan var som helst? Nu ska jag också leta inspiration för 2004! smile.gif
Wargen
Det skulle nog bli jättehäftigt, men först nästa sommar (2005) för visst är de tvååriga? wink.gif unsure.gif
Ewa L
Jag har några Fingerborgsblommor som har bestämt sig för att de trivs bland vinbärsbuskarna. Brukar flytta några "rosetter" varje vår, men resten får stå där de själva har valt.
Dock: De blir högre än vad jag är (170 cm), säkert 200 cm!! Medan de som "tvångsinterneras" blir mer modest höjd på.
yla
så här växer en del av mina digitalis o dom ska få förvilda sej bäst dom vill
ska bli spännade o se i år hur många det blir
hoppas att dom hinne fröså sej emmelan åren så jag får blom varje år
iallafall så e de massor me rosetter

vid dammen som inte e helt klar än
Eva St
Hade inte en enda Digitalis ute på stugan för ett antal år sedan. Men när vi började gräva och ändra i trädgård och vildmark så poppar det upp fler o fler för varje år utan att jag sått några. Har hört att fröna har en otrolig överlevnadsförmåga och att de kan ligga i jorden nästan hur länge som helst för att sedan börja gro. Det verkar ju stämma ganska bra
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon