Full version: Datordiskett
mojan
Städade lite på mitt rum på jobbet och hittade en bunt med disketter.
Något "hål" för disketter finns ju inte längre på datorn så nu är min enkla fråga:
Är disketter elektroniskt avfall?
Ska jag lämna dem där man lämnar datorer o dyl eller kan jag slänga dem i vanliga sopor?
Huggorm
Lägg dom i "brännbart" skulle jag säga, det finns inget elektroniskt i dom. Dock lite metall, men jag vet inte vart man annars skulle göra av dom
Margith
I min kommun ska disketter, likväl som CD-skivor, lämnas i tunnan för brännbart avfall.
MEN, det kan vara olika i olika kommuner.
För säkerhets skull, gå in på din kommuns hemsida och kolla smile.gif
mojan
Tack för svar!
(Jobbar på en arbetsplats med andra rutiner än kommunens wacko.gif så därför blev jag osäker.)
Myosotis
Klipp sönder några och spara den svarta folien inuti till nästa solförmörkelse, man kan använda det till att titta på solen.
Meriona
Är det inte de redigt gamla du tänker på nu Myo, floppy-discs? unsure.gif De där sladdriga åbäkena?

Så det är det du håller på med om dagarna, klipper sönder disketter och säljer till hugade spekulanter.... whistling.gif
Huggorm
Det borde gå med CD-skivor också, dom är också svagt genomskinliga
Myosotis
Bara du inte tittar genom hålet i mitten. sleep.gif
mojan
CITAT (Myosotis @ 04-06-2010, 20:27) *
Klipp sönder några och spara den svarta folien inuti till nästa solförmörkelse, man kan använda det till att titta på solen.

Gillar visserligen återbruk men ungefär hur länge måste jag spara dem tills jag får användning för dem? coolgleam.gif confused.gif
Om vi antar att jag stannar i Sverige, alltså.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 04-06-2010, 21:16) *
Bara du inte tittar genom hålet i mitten. sleep.gif

giggle.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 04-06-2010, 21:17) *
Gillar visserligen återbruk men ungefär hur länge måste jag spara dem tills jag får användning för dem? coolgleam.gif confused.gif
Om vi antar att jag stannar i Sverige, alltså.

Om du verkligen inte kan tänka dig att åka ut på stilla havet den 11. juli så är det en partiell 4.1.11
mojan
CITAT (Myosotis @ 04-06-2010, 21:24) *
Om du verkligen inte kan tänka dig att åka ut på stilla havet den 11. juli så är det en partiell 4.1.11

Jaha, där ser man. Mycket man inte vet... Om solförmörkelser... Och disketter...
Och en hel del annat också... crying.gif
Tur att ni finns och ger ett snabbt svar. thanks.gif

Sen flippar ni ut och blir ni allt tokigare. rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
Tokig är bara ett mått på intelligens. smile.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 21:45) *
Tokig är bara ett mått på intelligens. smile.gif

biggrin.gif yaay.gif oj vad smart jag måste vara i så fall...
Meriona
CITAT (Myosotis @ 04-06-2010, 21:49) *
biggrin.gif yaay.gif oj vad smart jag måste vara i så fall...

smiley_small_hug.gif jajamen, och Mojan då som ställde frågan, hon måste ju vara ûbersmart!

yahoo.gif
Myosotis
Frågan? Den var väl inte tokig? Üüüü
Platinum
Eller så är du överambitiös och slaktar disketten, metallen i metallskrot på soptippen och resten som plast. Fast det är det ju inte lönt om du inte vill se konstruktionen...så brännbart går det med.
Meriona
Frågan går nog en egen intelligensväg... gissar jag.... w00t.gif Korsar liksom inte svaren, så den är bara smart inte tokig.... kanske? unsure.gif

CITAT (Platinum @ 04-06-2010, 22:33) *
Eller så är du överambitiös och slaktar disketten, metallen i metallskrot på soptippen och resten som plast. Fast det är det ju inte lönt om du inte vill se konstruktionen...så brännbart går det med.

Japp, så gör man såklart! tummenupp.gif
*Stintan*
Kan man inte gå på vad disketten innehåller giggle.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2010, 10:41) *
Kan man inte gå på vad disketten innehåller giggle.gif

Du menar källsortera siffror för sig och bokstäver för sig? För återanvändning... Ja det är ju självklart så man ska göra! blomma.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 21:51) *
jajamen, och Mojan då som ställde frågan, hon måste ju vara ûbersmart!

Inte så särskilt.... yes.gif

CITAT (Platinum @ 04-06-2010, 22:33) *

Överambitiös är inte min läggning... blush.gif

CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 11:08) *
Du menar källsortera siffror för sig och bokstäver för sig? För återanvändning... Ja det är ju självklart så man ska göra! blomma.gif

Hur mycket tid tror ni jag har på jobbet? Måste ju hinna med lite annat också... ranting.gif
Meriona
CITAT (mojan @ 05-06-2010, 20:09) *
...
Hur mycket tid tror ni jag har på jobbet? Måste ju hinna med lite annat också... ranting.gif

Hyr in några billiga sommarjobbare, så gör ni en god gärning på kuppen! Jag tror att pojkar är mest lämpliga att samla siffror och flickor duktigare på bokstäver..... g.gif
*Stintan*
Diskjobb ledigt! sweatingbullets.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2010, 20:52) *
Diskjobb ledigt! sweatingbullets.gif

giggle.gif
mojan
Tokfior! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon