Pia L
Äntligen så kommer krolliljan för första gången med knoppar, men ju knubbigare knoppen blir desto mer ludd ser det ut att vara.
Vad kan ha angripit krolliljan och bör jag knipsa bort knopparna så att inga andra av alla olika liljor drabbas av samma?
Jag förstår inte hur den kan ha möglat, det har ju varit ganska torrt ett tag nu med undantag av senaste dagarna :-(
kerstin z5-6
luddet" kan vara nån spinnarlarv ta bort det med vattenslangen o avvakta
CillaM
CITAT (Pia L @ 04-06-2010, 19:56) *
Äntligen så kommer krolliljan för första gången med knoppar, men ju knubbigare knoppen blir desto mer ludd ser det ut att vara.
Vad kan ha angripit krolliljan och bör jag knipsa bort knopparna så att inga andra av alla olika liljor drabbas av samma?
Jag förstår inte hur den kan ha möglat, det har ju varit ganska torrt ett tag nu med undantag av senaste dagarna :-(

Helt normalt, krollisarna har detta ludd
Pia L
CillaM : Då tror jag nog aldrig att jag sett en krollilja i knopp tidigare, bara droppformade knoppar, men det är väl ett senare stadie, just nu är det bara en luddig mitt där det förväntas komma ur en stängel senare.
Tack för svaren så får jag hålla koll på att det inte är några larver i den,
mamamaggan
Kollade mina i helgen och de var rejält " luddiga ". Ska se ut så men håll du koll för säkerhets skull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon