Sara.
Hej, på fröpåsen till mina gardner's delight står det att sidoskotten skall tjyvas, är det dem små som börjar komma mellan de stora grenarna och stammen? Se bild.

[attachment=50704:DSCN1274.JPG]
Peztis
Ja, alldeles rät!
De är små tjuvar som man ska riva loss, annars stjäl de all energi från toppen biggrin.gif
Sara.
Så bra. Jag uppmärksammade nu när jag plockade bort "tjuvarna" att den ena stammen är knottrig på ca 1 dm, vet du(eller någon annan) vad det kan bero på/om det är något skadligt? Små små knölar som sitter tätt, samma färg osv som resten av plantan.
Malin_MeL
är det längs stammen på plantan?
då ar det nya rotalanlag.
Tomater kan sätta rötter längs hela stammen.
Ska den planteras om så kan du sätta den en bit längre ner i jorden än vad den står idag så får du en stadigare planta.
Sara.
Ja, det gör dem. Okej. Nej jag ska inte plantera om fler gånger. De sitter ca 3dm ovanför jorden, så det verkar bökigt att planera så djupt, speciellt som jag har mina i hinkar smile.gif Men då vet jag det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon