Full version: tumörsjukdomar
herkules
en av mina gamlingar (12 år) har tumörer på binjurarna, inget att göra åt så nästa gång han blir dålig (han är pigg just nu) är det dags. detta är det värsta med att leva med djur, man bestämmer när de ska dö. bästa också kanske, de behöver ju inte lida?
svårt och sorgligt i vilket fall som helst.
Anki på Öland
Sorgligt varje gång man förlorar en hund/failjemedlem men dom ger så mycket glädje under dom år man får ha dom så det är värt all den sorgen smile.gif
Anki
vitavargen
CITAT (herkules @ 06-06-2010, 12:53) *
en av mina gamlingar (12 år) har tumörer på binjurarna, inget att göra åt så nästa gång han blir dålig (han är pigg just nu) är det dags. detta är det värsta med att leva med djur, man bestämmer när de ska dö. bästa också kanske, de behöver ju inte lida?
svårt och sorgligt i vilket fall som helst.

Jag har inte levt med djur, men det behövs inte för att fatta de djupa banden som skapas mellan er. Det kan göra att de medicinska besluten blir tunga.

Hoppas att han inte blir dålig de närnaste åren.
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det är tråkigt när hundarna blir gamla, gammelhunden Ronja fick somna in på Ultuna i morse. Det gick snabbt de senaste dagarna, i morse bar inte bena henne, troligtvis var det levern och njurarna som slutat fungera.

fuchsian
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-06-2010, 14:55) *
Japp det är tråkigt när hundarna blir gamla, gammelhunden Ronja fick somna in på Ultuna i morse. Det gick snabbt de senaste dagarna, i morse bar inte bena henne, troligtvis var det levern och njurarna som slutat fungera.

Hej alla djurägare, ... Ni har fått ett rikt liv med djuren i familjen och att behöva skiljas från dem är jobbigt.
Man sörjer ... det har man rätt till, men dessa människor som nervärderar en mitt i det svåra, det kan jag bara inte acceptera! fy sjutton! Har själv gått igenom det frera gånger och vet vilken smärta och saknad det blir... men tänka på de roliga stunder tillsammans, det kommer senare även att bortvaron känns. Snälla du. jag har inte ord till tröst, men ville ändå säga mitt .... -cry-.gif fr. fuchian
Kryddan03
Till herkules och Åsa var sin:
trostar.gif
trostar.gif

Känner igen mig. Ena vovven fyller 13 nästa månad.
Motti
Fem hundar och lika många katter har jag sörjt och det är lika svårt och jobbigt varje gång,det blir en stor tomhet efter dom och man kan höra dom tassa runt eller ligga vid ens fötter långt efter,det bästa är att det finns kort som man kan ta fram och titta på när det inte känns så jobbigt ,och man minns alla roliga och härliga stunder man hade tillsamans rolleyes.gif
herkules
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-06-2010, 14:55) *

jag beklagar verkligen sorgen. sad.gif

CITAT (Kryddan03 @ 09-06-2010, 19:34) *
Till herkules och Åsa var sin:
trostar.gif
trostar.gif

Känner igen mig. Ena vovven fyller 13 nästa månad.

jag önskar att hundarna kunde leva länge länge ..
silos
Det är alltid mycket smärtsamt när djuren blir sjuka och man måste ta bort dem.
Alla mina hundar börjar bli gamla och det är inte utan att jag tänker på detta då och då,likaså min egen död.
Det är dock viktigast att ta vara på tiden vi har tillsammans och göra det bästa!
*Stintan*
Usch va jobbigt.

trostar.gif till herkules

trostar.gif till Åsa

zaaritha
Så ledsamt!
Sorgligt!
Men--tyvärr--måste djuren o vi skiljas till slut!
Det gör så ont--men; man måste tänka på djuret i fråga
först!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon