Full version: Risk för nattfrost?
Iia
Mina blomlådor med petunior och lobelia har stått inne på vår inglasade balkong länge nu, än har jag inte vågat låta dom hänga ute på natten ifall det skulle bli för kallt. Är ju lite nybörjare på det här. Kan jag hänga ut dom nu eller bör jag vänta nån vecka till? Bor i Karlstad, zon 3 alltså.
fuchsian
CITAT (Iia @ 06-06-2010, 14:49) *
Mina blomlådor med petunior och lobelia har stått inne på vår inglasade balkong länge nu, än har jag inte vågat låta dom hänga ute på natten ifall det skulle bli för kallt. Är ju lite nybörjare på det här. Kan jag hänga ut dom nu eller bör jag vänta nån vecka till? Bor i Karlstad, zon 3 alltså.

Jag har tagit ut mina blomlådor 2 dagar sedan. Det enda som jag ser på den att hänglobelian har det lite tufft, ser ut som någon traslat till dom, jag menar att i topparna verkar det som de inte hadde fått vatten, men de störe lobeliorna och betuniorna har börjat växa lite bättre.
Kanske du kunde prova med att lägga över en tunn väv, el. liknande just under natten, men akta på vår-sommarsolen om du får den på morgonen på den sidan du har dessa blomlådor. Jag är också nybörjare och jag, min idiot, trodde att det blir bra med taklökar i balkonlådan.... confused.gif usch, vilket misstag! Du får väl spana lite hur vädret bli, och om du inte har gjort det, så häng dom en stund under dagar, så blir de mer vana.
Det är nog de råden jag har att komma med. tummenupp.gif fr, fuchian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon