kerstin z5-6
Som om jag inte redan hade nog med växter..men växtmarknader är farliga rtfm.gif

Gulvariegerad Liljekonvalj-jo har ett litet bestånd men vill ha i ny rabatt-köpt
Clematis helbladig Lake bajkal ssp. ny -köpt
Stockros Black currant -inte hunnit så-köpt
Alpakleja Aquilegia alpina köpt

Corydalis elata Nunneört blå, hade men vill ha mer -så köpt + en massa mer
help.gif
Gunilla T
....men oj! så roligt det är att gå på växtmarknad, massor med fynd brukar man göra yahoo.gif
bergvallmo
Ja, jag var på växtmarknad igår. 10 kr styck för alla de olika sorters perenner. Det är som att vara i blomhimlen. Hittade blandannat fotblad som jag ska ha i min skuggrabatt smile.gif
ingrids
Ska förhoppningsvis på växtmarknad i morgon. Hittills har detta aldrig slutat väl ...
Meriona
Underbart att det är fler som blir köpgalna än jag! wub.gif bravo.gif
Läste i en trädgårdstidning att man ska göra upp en budget för sitt trädgårdskonto - sicket skitsnack! ninja.gif
mamamaggan
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 21:12) *
Läste i en trädgårdstidning att man ska göra upp en budget för sitt trädgårdskonto - sicket skitsnack! ninja.gif

Håller med du !!!! Vaddå budget ???!

Visst är det så att vissa plantor har någon sorts hullingar som gör att de fastnar i ens käder och går inte att få dän på något sätt.
Meriona
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 21:17) *
Håller med du !!!! Vaddå budget ???!

Visst är det så att vissa plantor har någon sorts hullingar som gör att de fastnar i ens käder och går inte att få dän på något sätt.

giggle.gif yes.gif
Ännu värre är det om man har med sig en trädgårdsälskade väninna, då kan det bli riktigt dyrt! tummenupp.gif Men då är det ju HON som är den som triggar! whistling.gif
renate
Visst är det roligt med växtmarknad,vi var på växtbytaträff i botaniska trädgård i Göteborg i går,med anslutande rundvandring med Kenneth K som guide,jättetrevligt.
Orkidétjuven
Oja jag vet vad ni menar. Vet inte hur ofta jag övertrasserat mitt konto med att köpa träd och andra växter. NU har jag lovat min sambo att inte köpa ngra träd förren vi kommer hem efter semestern i juli. Inte kul att han får lägga in pengar på mitt konto för att jag hamnar på minus hela tiden.
Helen i Piteå Zon 5
Är det bara jag som har varit karaktärsfast? 2 nya växter på 2 växtmarknad biggrin.gif inte illa eller hur?
men har däremot handlat mycket från handelsträdgårdar smile.gif
Chamomille
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 21:12) *

a0a.gif Budget... Va ä dä???

Ska gå ut och plantera nyinköpta saker...
Pote2illa
[size="4"][/size]Äntligen har jag lärt mig ett bra knep. Jag "råkar" glömma både plånbok och portponnä -man kan ju alltid komma tillbaka om man hittar något man absolut måste ha. angel_not.gif
kerstin z5-6
jag hade i så fall jag glömt plånboken kört tillbaka 10 mil om så vore, för att hämta den.
blink.gif
Vore ju mardröm att hitte en växt från önskselistan på ej ännu hittade växter och sen inte ha pengar!!

Som när en kär trädgårdsvän hittade 6 svarta krolliljor på en marknad till salu för 20 kr st ,Hon köpte alla och jag fick köpa av henne..Jubel:)
På tradera kostar de multum mer om de öht finns ..och då menar jag blombara lökar o inte ett skal från löken=1 strå i krukan i 4 år innan du har blomma..
ingrids
Har nu genomfört årets första växtmarknadsbesök och höll mig till listan (på vilken det bl.a. stod höstsilverax Brunette som jag tror jag dammsög marknaden på - tre stycken yahoo.gif ). Ringde också vänner, som inte kunnat följa med, och handlade lite åt dem (bl.a. vit krollilja). Min medföljande kamrat, som var förstagångsbesökare, fick inget med sig hem eftersom hon inte riktigt ville tro att man kunde behöva vara i alla fall liite fräck för att få det man åtrådde (vilket jag nu lärt mig och försöker avväga så jag inte blir oartig). Fynda är härligt!
fuchsian
Hej, Kerstin,

Jaaa aj huugana mig! Äntligen har jag lärt mig att inte ta gubben med mig, även om han råkar ha större blånbok, men det gäller att lägga undan i tid så att man riktigt att frossa i "godingarna", men jag lyssnar inte på gnället att bilen är nersmutsad av jord och blad ...... whistling.gif lossas som ingenting..... innocent.gif
Sedan brukar jag se ut det som jag har på "listan" och beställä fr. Odla, han tar sig på pannan när jag smyger in med ytterligare ett nytt paket, men gissa vem det är som ligger i vilstolen i växthuset och myser.... Så det går ju rätt ut trots allt. Det kan vara rätt stökigt under den tiden man planterar, men det är ju en liten stund, trots allt. Sedan när allt är på plats känns det såå himla fint, även att man har det vanliga småpyssel kvar under sommaren, men det tycker jag är rogivande sitta på golvet och pyssla när både maken och hunden snarkar för fullt ---- DÅ är det sommar! ......... naughty.gif ... fuchian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon