Full version: Allt har sin tid...
susehn
Nu är jag i gång på forumet igen, efter att ha pausat en längre tid medan jag har grävt, grävt och grävt! Vinterns shopping har gett resultat i stärkta ben- och armmuskler och ryggen har sannerligen fått vara med, men nu är det 1 (!!!) ros oplanterad! Gissa om det känns skönt! Är redan på gång att göra tilläggsbeställningar.... uppstod alltså inget större trauma (annat än i plånboken vill säga!!!) trots att jag i april när det kom plantor från alla håll undrade om jag var riktigt riktig......
Det löste sig, tycker jag själv, alltså, ganska bra, det blidde en böljande rosrabatt mellan och framför min äppelträdsrad (impulsinhandlad den med, vad trodde ni??), så inte ens gubben kan klaga, eftersom det nu är betydligt lättare att klippa gräs när allt kryzzande mellan träden försvann, 2 flugor i en smäll där!!

sweatingbullets.gif
Ezereht
Haha smart wink.gif Jamen var e bilderna??!! w00t.gif
Kajsa
Trevligt ! Du får visa oss en bild ! Undrar om inte alla rosor tar slut på Handelsträdgårdarna i sommar så mycket som frusit bort ?
susehn
Det kommer nog en bild så småningom, det är ju bara ett pinnehav just nu, inte ens äppelträden har ju slagit ut i blom!
Ja, man får nog undra om rosentusiasterna minskar i antal efter denna vinter!
Ezereht
Hehe mitt äppelträd blommar för fullt wink.gif och tornedalsrosen har småååååå knoppar. Men den här veckan är det kallt så allt står nog bara och stampar tror jag. Men kanske bra för bina som hinner pollinera bra?
Kajsa
Idag slank jag in hos trädgårdsmästaren för att köpa Västeråsgurkor och purjolöksplantor och så går jag förbi rosorna och vad hittar jag där, jo Kanadarosen William Baffin. Min gamla klipptes ner lite väl hårt förra sommaren när vi målade fönster och blev inge bra så nu börjar jag om med en ny.
Så nu ska jag ut och gräva flickor !
susehn
Det är bra Kajsa! Det SKA vara jämn gång med spaden, det mår både kropp o själ bara bra av! Å WB är ingen dum ros att ta med hem......hmmmm....låter mycket bättre att tala om gurk- o purjolöksinköp åsså bara "råkade" man komma hem med lite rosor! Fint tips där!

Äppelträden är tydligen sena här i skärgården! Däremot blommar päronträdet som en galning, hoppas febrilt att det inte fryser nån natt i denna kalla juni! Å pimpinellerna å vildrosorna har massor med knopp, så det är bara att vänta på värmen så brakar det loss! Tyvärr finns det relativt gott om rosenstekel också, förbaskade kryp! Hur har ni det med skrottodling?
fuchsian
CITAT (susehn @ 09-06-2010, 10:01) *
Det är bra Kajsa! Det SKA vara jämn gång med spaden, det mår både kropp o själ bara bra av! Å WB är ingen dum ros att ta med hem......hmmmm....låter mycket bättre att tala om gurk- o purjolöksinköp åsså bara "råkade" man komma hem med lite rosor! Fint tips där!

Äppelträden är tydligen sena här i skärgården! Däremot blommar päronträdet som en galning, hoppas febrilt att det inte fryser nån natt i denna kalla juni! Å pimpinellerna å vildrosorna har massor med knopp, så det är bara att vänta på värmen så brakar det loss! Tyvärr finns det relativt gott om rosenstekel också, förbaskade kryp! Hur har ni det med skrottodling?

Det blir lätt så att det följer mer än det man har tänkt sig när man ska på åka på sådana ställen, men det är ju väl lagda penningar och glädjen varar länge.... tummenupp.gif ...fuchian
tvilling77
Ja idag får jag gräva för glatta livet!! Har fått leverans av 7 st rosor idag från Hortogreen, ser riktigt fina ut!! yahoo.gif
Såg också till min glädje att Therese Bugnet kommer med en knopp! :-) Lycka!!
Ezereht
awww grattis biggrin.gif biggrin.gif
tvilling77
CITAT (Ezereht @ 10-06-2010, 09:18) *
awww grattis biggrin.gif biggrin.gif

Ha ha ha Tack!
Ezereht
Föresten vad var det du köpte från hortogreen? Jag tror du skrev nånstans men jag har minne som en guldfisk wink.gif

Har själv dreglat över Hansaland och Alexander Mackenzie mhmmmmmmmmmm wub.gif
tvilling77
CITAT (Ezereht @ 10-06-2010, 12:41) *
Föresten vad var det du köpte från hortogreen? Jag tror du skrev nånstans men jag har minne som en guldfisk wink.gif

Har själv dreglat över Hansaland och Alexander Mackenzie mhmmmmmmmmmm wub.gif

Det blev:
Aicha
Great Maidens blush
Frulingsduft
Rosa Mundi
FJ groootendorst
White grootendorst
Hansaland

Alexander M har jag ju sen tidigare, växer bra och är härdig!
hansaland ska bli spännande! Jag har valt härdiga, tuffa rosor i denna beställningen eftersom i förra var det mer gallica och till och med en Austin! Man vill ju ha liiiiite garantier liksom.....:-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon