Kajsa, nu vill vi höra allt om din Austinresa! Fick du många tips och ideer?
Nu har jag lagt in några bilder ! Sonen med flickvän och jag var i England fyra dagar, fick det av sonen i 60 - års present. Vi flög till Liverpool och hyrde en bil och tittade på trädgårdar hela dagarna. Så här tidigt var det inte så många rosor som blommade utan det var rhododendron, azaleor och hela träd av magnolior som var det vackraste. En del tidiga rosor blommade men jag gissar att dom bara var ett par veckor före oss.

David Austins Handelsträdgård
Bilder från David Austins trädgård
Ezereht
08-06-2010, 01:00
Fina bilder

Och vilken omtänksam present !!
Ljuvliga bilder! Tack Kajsa för att du delar med dej av din present! Vad allt var prydligt och ordentligt utfunderat i alla rabatter! Borde nån gång i livet komma sig till England på "studiebesök"......
Synd att flyget inte medger att man tar hem ett flertal reseminnen, men du fick ju i alla fall hem nån och så fina bilder att njuta av. Ska du återvända i blomstertid nån gång?
Det finns bussresor för rostokar, självklart ska jag göra det när jag går i pension och då lite senare när alla rosor blommar. Att jag har ett ansikte av David Austins trädgård gör mig lycklig, allt var så välskött och frodigt. Många handlade hela bilen full av rosor, så avundsjuk jag var då. Om man åker på en bussresa kanske man lättare kan ta med några krukrosor hem. Annars förstog jag att dom skickar barrota rosor över hela världen, men jag vill inte ha dom i december som en del skrivit.
Jätteroligt att se dina bilder, Kajsa, och att läsa kommentarerna. Jag tänkte på precis samma saker när jag var där i fjol; att krukrosorna stod i gigantiska krukor och att jorden i rabatterna såg ut att bestå av ren gödsel

.
Så här ser det ut i slutet av juni (om jag minns rätt när vi var där):
Ursäkta mitt dräglande just nu, men ååååååhhh....det skulle vara sååå underbart att se det hela live!
Alltså, menar ni att de hade ren gödsel i rabatterna?? Här slokar tulpanerna pga riklig hästbajstillförsel....
Åh så vacker bild du lagt in The, tack för den ! Undrar om dom får någon ohyra på rosorna, såg du något ?
Susehn, ja det såg ut som rabatterna var fulla med gödsel men den var väl välbrunnen, dom måste kört mängder av dynga, kanske på senhösten funderade jag på ? Jag vet bara att i mina rabatter är det inte så välgödslat.
Nej, någon ohyra såg jag inte, men jag kan väl säga att blicken distraherades av annat

. Däremot såg jag att Schneewittchen climbing hade svartfläck, minsann.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.