Full version: hibiskus
kopernikus
Hej igen!
Fick ett jättefint skott av en brokbladig hibiskus som nu börjar bli brun ibladspetsarna... den har stått i ett fuktigt rum med mycket ljust men dock under ett el element..Vissa blad börjar trilla av.
Vill HEMSKT gärna att denna hibiskus ska överleva.. den är ju lite ovanlig.

Är det någon som kan hjälpa mig!!?
yla
jag brukar ge mina hibiskusar ett jättefat under krukan som jag fyller med vatten o när dom druckit upp ger jag en ny fylla rolleyes.gif
tror att dom då får lite fukt upp runtikring sej också o så får dom dricka så mycket dom vill
fast det kanske inte fungerar på små hibiskusar mina e gigantiska träd med stora krukor så dom kan ju välja att ha rötterna lite varstans i krukan

men hibiskusen gör glatt nya blad bara du får igång den igen så den behöver inte bli kal

sonen lyckades me en hibiskus jag gett honom att låta den tappa alla blad (inget vatten) men då den fick lite omvårdnad igen så kom den tebax me massor me blad o blev jättefin så ge inte upp
Emser
Om det bara är i bladtopparna som de torkar och blir bruna så är det för att den står för torrt/varmt.
kopernikus
Okej!!

Nu har jag flyttat skottet till en svalare och ljusare plats! Nu hoppas jag på rekreation!! Tack för hjälpen båda två!!

Apropå nu då.. är det ngn som samlar på hibiskusar här och vill sälja lite skott när det börjar våras??!!

Hälsn. Kop.
Tittiluringen
Hejsan!

Jag "samlar" på Hibiskusar... och ska jag klippa dom snart så skickar jag gärna skott till dig.... om jag kommer ihåg det. Men jag har bara "vanliga" affärshibiskusar... inga ovanliga. Fast alla Hibiskusar är ovanligt vackar tycker jag.

Kram Tittiluringen wub.gif
kopernikus
Hej!!

JA GÄRNA!!
Jag 'samlar' oxå. Det vore jättesnällt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon