Full version: Rabarber i sockerkaka
Solstorm
Vad händer om man bakar vanlig sockerkaka och lägger i bitar av rabarber så som man kan göra med äpple? Är rabarbern för blöt så kakan bara blir blöt eller vad händer? Är det någon som har prövat? (Heter det provat eller prövat förresten?)
Myosotis
Funkar! --> jättegott!
ingrids
Jag har ett recept på äpplekaka som är liksom sockerkaksbaserad och har samma erfarenhet som Myosotis - funkar jättebra med rabarber och bli mycket gott.
netaave
Om du blandar lite socker och potatismjöl med skurna rabarber och låter det dra nån kvart brukar det inte bli så blött
elleave
Det blir jättebra, i mitt recept strör man lite socker på ytan oxå smile.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=265207
therese.kvist
En matsked kanel i oxå blir supergott!
ingrids
Själv slår jag ett slag för att krydda med lite färsk ingefära smile.gif
Solstorm
Gjorde efter ditt recept Elleave. Så här blev den.

[attachment=50893:009.JPG]

Fast den fick stå inne i 45 minuter, den såg inte klar ut innan. Tack för recepten och länken med tidigare recept. Jag kommer att pröva fler.
elleave
CITAT (Solstorm @ 10-06-2010, 12:18) *
Gjorde efter ditt recept Elleave. Så här blev den.

[attachment=50893:009.JPG]

Fast den fick stå inne i 45 minuter, den såg inte klar ut innan. Tack för recepten och länken med tidigare recept. Jag kommer att pröva fler.

Vad kul att du tyckte om både recept och länk, ska nog undersöka den därr tråden lite bättre jag med smile.gif
Oki jo man får ju kolla recept är ju alltid bara på ett ungefär smile.gif Hoppas den blev god oxå
Felicia M
Jag tycker också att det blir jättebra med färska rabarber i kakan. Men inte om de varit frysta: då blir det vattnigt. Jag brukar tina dem och sedan krama ur vattnet litet innan jag har i dem i kakan.
Myosotis
I mitt recept funkar det med frysta. Inte tinade alltså, de ska blandas ner djupfrysta som de är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon