CITAT (hansalter @ 07-06-2010, 17:35)

En av mina änglatrumpeter bryter inga nya skott, utan står som en rak grön stam, ca 3 cm i diameter. Den ser frisk och fin ut i stammen. Har försökt med våta trasor på stammen tidvis, men det har intehjälpt på denna plantan.
hej, om stammen ser bra ut så vänta och se, de är lite luriga dom rackarna. Använd en duscflaska med ljummet vatten, så du inte dra bort ev, pyttesmå lövanlag. Jag vet inte annat än vänta och se, om du har kollar rötterna och get den näring, så då är den en surpotta, men den kommer om den inte visar några sjukdomstecken. .....Jag älskar dom också. Köpte en gulblommig förra våren och blev helt baff när den drog iväg. den delade sig, tyvärr lite för tidigt, men nu har bägge två var sin tjock pinne och jag har försökt binda dom så att de inte ska spreta åt olika håll. Min make tyckte inte om doften så i år får den vara på altanen, men jag har 2 småttingar på gång som jag bestälde i vår. Han har inte ännu upptäckt dom i växtrhuset. säg den friden som varar ..... Lycka till .....

.. fuchian