CITAT (teo @ 08-06-2010, 20:30)

Jag tror den får för lite vatten nu. På bilden ser det ut som du har den i grus-blandning vilket är OK (man brukar kunna känna på tyngden på krukan, ivf om det är en plastkruka). Däremot är frågan om det finns hål i botten av krukan för överskottsvatten? Har man en bra jordblandning som inte suger upp allt vatten som en svamp och hål i botten kan man vattna tills det börjar rinna ut i botten (vänta tills vattnet hinner sjunka igenom) och sedan hälla bort vattnet på fatet som blir kvar efter några minuter.
Kaktusvänner! ... Jag planterade om alla mina kaktussar igår, urk!

men även att de var inget jag ger mig på frivilligt, så har jag sett att mina kaktussar saknar jord. Jag köpte ett 3-pack blommande kaktussar 3 år sedan fr. Tyskland och jag bytte den till lite större kruka. ... De blommar än! De är inte några speciella utan alldeles vanliga man ser på överallt. Otroligt! Hur länge kan de fortsätta att blomma?
Förra hösten köpte jag en omgång till, men lät dom vara i varmgarage och de fick vatten när jag råkade gå till detta garage, vi har 2st., så jag fick mycket utrymme med att plantera oavsett väder....

... Fuchian ..