Motti
Förra veckan var jag och tittade på Havsjö trädgård mellan Nässjö och Sävsjö,ett konstnärspar som bor mitt ute i skogen har en trädgård med små dammar mycket Pioner Tulpaner Clematis och Aqveleja och örter,Allt om Trädgård hade varit där och fotat och många andra,båda två målar Tavlor och hennes var underbara lite som Jhon Bauer men i pasteler hans tavlor var slut sålda som dom fick vi inte se,han var också keramiker och gjorde underbara muggar urnor mm i regnbågstecknik tror jag det heter ?I alla fall bodde de långt ut i skogen utan el och hade så gjort i 30 år,tänka er va !ingen el.Intressant utflykt var det i alla fall.Deras stuga var som i Hans och Greta med blommor och gräs på taket,alla möbler och köks skåp hade han tillverkat själv för hand och allt där inne som var textil hade hon syt själv,det var som att komma till en annan värld faktiskt,men de var lyckliga med att leva utan el och TV och tydligen hade deras två nu vuxna döttrar anamat den här livstilen också.Väl värt ett besök i sommar tummenupp.gif
Sussie F-Flower
Vilket annorlunda besök du har varit på Motti! wub.gif Härligt!
De levde nog väldigt harmoniskt och fridfullt där utan att bli matad med alla tv och radioprogram. Fast visst kanske dom hade en radio? Det finns ju både el och batteribefriade radioapparater.
Ingen dator heller väl?

Tänk vad skönt det skulle vara... flirting.gif ....att bara umgås och ta tillvara på tiden maximalt för det man känner ger den största tillfredsställelsen.

Det låter spännande med deras alster. Ska googla och se om jag kan hitta något.
Motti
Jo då de hade en Transistorradio på batteri !men de sa att de levde ett harmonoskt liv och faktiskt så kände man av det där man kände lugnet och friden där.måste säga att hon målade underbart vackra tavlor som hon lade ner massor av arbete och skäl på !mycket mycket måleri av hjärtat:)såg inte skymten av en lapptopp där !de hade faktiskt ingen EL alls utan lagade all mat på järnspis, de läste mycket och han skojade till det och sa att de i stort set inte hade några räkningar heller smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon