Kanelrosen är först ut med en blomma.Jag gick en kvällsrunda i trädgården och upptäckte att många rosor nu har knoppar.Min frösådda Single Cherry har knoppar för första gången,spännande hur blommorna blir.Efter dagens regn såg rosbuskarna så grön och pigg ut,de behövde verkligen regnet.
[attachment=50828:2010_06_...__Large_.JPG]
Underbar renate, ja nu börjar det knoppas så smått.
Vad fint med kanelrosen,den som kommer först hos mig är finnlands vita ros med sin underbara doft
Finlands vita har knoppar men blommar inte än här.det är många rosor nu som står i knopp,snart börjar föreställningen.
Visst är det sent i år? Det är knoppar i massor av rosor, men ingen har slagit ut än. Och jag tror att jag har bild på utslagen Mme Alfred Carrière från 3 juni något år.
Jag tycker med det är sent,Finlands vita brukar står i full blom vid denna tid.Bilden är från 6/6 2009
[attachment=50913:2009_06_...__Large_.JPG] Finlands vita ros
annika wall
11-06-2010, 18:32
Hos mig på Söderslätt kommer Single Cherry först tillsammans med den enkla vita pimpinellen och fyrtalsrosen.Mutabilisen har överlevt vintern och har flera små knoppar och min nyinköpta Euphrates, som jag är så nyfiken på, har också små knoppar.
Ezereht
11-06-2010, 18:53
Nu har den enkla kanelrosen börjat blomma, inte på min gård men en som jag går förbi när jag ska till skolan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.