Full version: lövkojeplantor
gunvor
God vän ringde o frågade och jag hänvisade till Odla och hon är inte medlem ! Men då frågar jag som inte kunde svara - är det ngt speciellt att tänka på - hon hade tydligen fått en massa plantor!!
Dilara
Nej, det borde väl inte vara något speciellt att hålla koll på. De är sommarblommor och planteras om i krukor eller i rabatten eller var man nu vill ha de. Vattna och låt inte torka ut.
gunvor
tack - det stämmer med mina tankar men ville i alla fall kolla!
Fenja
Man ska spara de som är gulaktiga i bladen de lär ge den bästa blomningen!
Mvh
Fenja
Dilara
CITAT (Fenja @ 11-06-2010, 18:30) *
Man ska spara de som är gulaktiga i bladen de lär ge den bästa blomningen!
Mvh
Fenja

Det sägs att de ljusgröna ger de mest fyllda blommorna, inte bästa blomning. Det är i alla fall vackrast att kombinera fyllda med mindre fyllda.
netaave
Åh lövkojor, det köpte jag ofta hem förr. Visst borde det finnas palntor att köpa i tråg precis som lejongap?
Dilara
CITAT (netaave @ 11-06-2010, 20:59) *
Åh lövkojor, det köpte jag ofta hem förr. Visst borde det finnas palntor att köpa i tråg precis som lejongap?

Ja, i min närmsta Blomsterlandet-butik har de lövkojor i tråg för varje år.
netaave
CITAT (Dilara @ 12-06-2010, 13:57) *
Ja, i min närmsta Blomsterlandet-butik har de lövkojor i tråg för varje år.

Ska kolla här också
Maj-Elén
De ljusgröna plantorna ger dubbla blommor som är sterila (ger inga grobara frön) . De mörkgröna plantorna ger enkla blommor och ger grobara frön. Så om man vill spara eget frö måste man ha de enkla blommorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon