*Stintan*
Jag är inte ett dugg förvånad.
bergvallmo
Intressant artikel, synd att gaykillar inte fick vara med i studien.
andersen
CITAT (bergvallmo @ 08-06-2010, 19:19) *
Intressant artikel, synd att gaykillar inte fick vara med i studien.

Håller helt med.
Meriona
Jag förstår att studien måste gjorts på ett annat sätt än det man får ett intryck av i artikeln, där får man nästan uppfattningen att studien endast består i att man intervjuat mammorna vid ett antal tillfällen. Så kan det väl ändå inte vara?
Gossen Ruda
"Homosexuella män och deras barn har inte ingått i studien, helt enkelt för att det varit svårare för gaykillar att skaffa barn."

Banbrytande insikter. biggrin.gif
herkules
baserad på, vad var det, 78 pers och beställd av hbtrörelsen så är väl denna undersökning ungefär lika tillförlitlig som vilken politisk undersökning som helst?
men visst, stämmer det så är det bara att gratulera de ungarna.
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 08-06-2010, 20:22) *
baserad på, vad var det, 78 pers och beställd av hbtrörelsen så är väl denna undersökning ungefär lika tillförlitlig som vilken politisk undersökning som helst?
men visst, stämmer det så är det bara att gratulera de ungarna.

Instämmer. Den undersökningen platsar nog i det runda golvarkivet med tanke på de uppgifterna man fått här.
Ralf
CITAT (Gossen Ruda @ 08-06-2010, 20:06) *
"Homosexuella män och deras barn har inte ingått i studien, helt enkelt för att det varit svårare för gaykillar att skaffa barn."

Banbrytande insikter. biggrin.gif

påminner om undersökningen som kom fram till att boxare hade mera hjärnskador än övriga medborgare...
Aqvakul
Det finns inte så många barn (adopterade) till homosexuella män i USA, därav avstod man från att undersöka dem.

78 cases verkar lite i minsta laget.

Huruvida studien är "beställd" lär vi aldrig få veta.

Det faktum att den publicerats i Pediatrics borgar dock för att den är vetenskapligt korrekt.
ingrid fuxwall
Erkänner att jag inte brytt mig om att läsa artikeln men av erfarenhet vet jag att man kan få fram vad man vill, bara man ställer rätt frågor och tolkar svaren på rätt sätt, alltså beroende på vad man vill ha fram. Obs inget ont sagt om dessa mammor och deras barn
Huggorm
Tror ni resultatet hade redovisats i media om utfallet blivit det omvända? Då tror jag det hade tystats ned, eftersom det inte passat tidens mode.

Är det inte ganska rigorösa tester, både fysiska och psykiska som skall genomgås innan man får lov att inseminera? Gjorde man samma tester på heterosexuella par innan de fick lov att skaffa barn, så kanske de barn som kom skulle klara sig bättre också.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 08-06-2010, 22:17) *
Tror ni resultatet hade redovisats i media om utfallet blivit det omvända? Då tror jag det hade tystats ned, eftersom det inte passat tidens mode.

Är det inte ganska rigorösa tester, både fysiska och psykiska som skall genomgås innan man får lov att inseminera? Gjorde man samma tester på heterosexuella par innan de fick lov att skaffa barn, så kanske de barn som kom skulle klara sig bättre också.

Det där kan dom ju fixa själva bara dom hittar en "donator".
netha
Varför gör man såna tester/undersökningar öht?
Barn som är önskade/efterlängtade eller kanske kommer till av en tilfällighet men är älskade av sin/sina föräldrar mår bra.

Varför spalta upp lesbiska .. bögar ... bisexuella ... transvestiter ... heterosexuella.

För mig personligen känns det lika som att man spaltar upp olika hudfärg ... gula i en rad ... svarta i en annan, vita i en tredje.
abbbe
CITAT (*Stintan* @ 08-06-2010, 19:15) *
Jag är inte ett dugg förvånad.

Varför inte? Överdrivet feminist?
Piccante
CITAT (netha @ 08-06-2010, 22:24) *
Varför gör man såna tester/undersökningar öht?
Barn som är önskade/efterlängtade eller kanske kommer till av en tilfällighet men är älskade av sin/sina föräldrar mår bra.

Varför spalta upp lesbiska .. bögar ... bisexuella ... transvestiter ... heterosexuella.

För mig personligen känns det lika som att man spaltar upp olika hudfärg ... gula i en rad ... svarta i en annan, vita i en tredje.

Fråga vilken kristdemokrat som helst så får du höra att barn behöver båda sina biologiska föräldrar. Det är ju intressant som referens att även två mammor kan få lyckliga barn.

CITAT (Huggorm @ 08-06-2010, 22:17) *

Det var väl slutsatsen? Att lesbiska föräldrar var äldre, mognare, mer förberedda och mer motiverade som föräldrar och därför mår barnen bättre. För lesbiska blir det ju ett medvetet val att skaffa barn medan för heterosexuella kan vissa barn bli till av bara farten utan någon större tanke före.
Aqvakul
Klokt formulerat, Markus! tummenupp.gif
Ralf
CITAT (Markus_H @ 08-06-2010, 22:39) *
Fråga vilken kristdemokrat som helst så får du höra att barn behöver båda sina biologiska föräldrar. Det är ju intressant som referens att även två mammor kan få lyckliga barn.
Det var väl slutsatsen? Att lesbiska föräldrar var äldre, mognare, mer förberedda och mer motiverade som föräldrar och därför mår barnen bättre. För lesbiska blir det ju ett medvetet val att skaffa barn medan för heterosexuella kan vissa barn bli till av bara farten utan någon större tanke före.

Så då mår barnen bättre inte för att deras föräldrar är Lesbiska utan för att de är bättre förbereda för föräldraskapet.
Piccante
CITAT (Ralf @ 08-06-2010, 23:07) *
Så då mår barnen bättre inte för att deras föräldrar är Lesbiska utan för att de är bättre förbereda för föräldraskapet.

Så förstod jag slutsatsen. Men då har jag iofs bara läst i Aftonbladet och inte originalartikeln.

http://pediatrics.aappublications.org/cgi/...eds.2009-3153v1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon