Full version: Husmödrar - hjälp!
Meriona
Imorgon kväll slutar sonen nian och elever och föräldrar bjuds en trerättersmiddag med lite underhållning och tal i skolmatsalen. Många kommer att vara uppklädda till tänderna, men inte alla. Sonen har valt att vara "lagom" dvs kortärmad skjorta och Chinos.
Eftersom kläderna är nyinköpta så är det en del veck här och där. Men jag får INTE stryka dem så att det ser för ordentligt ut. Hur gör man för att stryka lagom, så där så att vecken går bort men så att det ändå inte ser struket ut? -cry-.gif confused.gif

Är SÅ dålig på det här, jag hade lyckan att vara gift med en man som undvek skjortor och finkläder så långt det bara gick....

Hjääääälp! -fear-.gif Åh ja - skjortan är i linne/bomull (turkos) och brallorna bomull (khaki).
netha
Stryk med ånga ... bara på vecken ... skrynkla sedan till litegrann så inte de partierna är helt släta ...
sedan hänger du upp skjorta och byxa och sprayar lite vatten på dem ... då brukar de se lagom ostrykta ut.

Lycka till!
Meriona
Netha - du är underbar! wub.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif
Det är bäst att jag gör detta ikväll väl?
netha
CITAT (Meriona @ 08-06-2010, 21:40) *
Netha - du är underbar! wub.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif
Det är bäst att jag gör detta ikväll väl?

Ja det får du göra. smile.gif

Meriona
Tackelitack, då får det bli så! tummenupp.gif
Meriona
Netha, det funkade! Perfekt resultat utan att ändå se struket ut! Tack! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon