CITAT (Orkidétjuven @ 09-06-2010, 09:22)

Attans, Jag som trodde jag var först
Smart med att ha en "veke" i. Jag körde ner flaskan hela vägen, men lite jord faller utanför ramarna iaf.
Jag tror mina plantor tar längre tid på sig att växa. Men kul att få bra respons

Tack
Hej, beskymmer med bevatning??? Det hade jag också och kommer att ha, men jag köpte 5-pack sålådor när vi var hos Willab Garden, jag fick tipset att lägga en speciell "matta, duk" i en sån grön och lång låda.
Man skulle fylla vatten i lådan, lägga den "duken" med den glansiga sidan upp och sedan skulle man se till den och fylla på med vatten. Jag var osäker, men nu har jag dem i växthuset och mina pelargoner och annat ser fina ut. Killen, som berättade om dessa, sade att den underdelen som är som en filt, samlar vattnet och man ska se till att ens växter upptäcker den bevatningen.
Min make kom hem med 6-pack långa strutar, avsmalande nertill och den andra änden skruvar man på en pet-flaska. Fungerar som dessa "veken" någon nämner, men man kan stoppa strutdelen i en kruka eller mellan 2 växter på land. Han hade köpt dem på Jula - varuhuset. De plaststrutarna verkade vara av bra och stabilt material, så dessa kommer jag kolla under sommaren.
Vi har dragit in till växthuset både el och vtn, men det känns lite oroligt att ha kranen öppen .....

.. Fuchian ...